Publicerat September 26, 201510 yr Finns inte en enda 35 whelen att tillgå på hela nätet. Har hittat ett antal 358 norma magnum bössor däremot. Men laddata för dessa ligger lite över vad jag tänkt mig i hastighet. Någon som laddar 250 eller 310 grains kulor runt 725-750m/s och kan dela med sig av laddata?
Publicerat September 27, 201510 yr Eftersom Maddog bygger en 35-284 så kanske hans 358win är till salu om den är duglig för dina ändamål.
Publicerat September 27, 201510 yr Författare Har redan en på g men tack ändå. Men har han micklat med laddning till den så kanske han har något recept på en hyfsad nerladdning.
Publicerat September 27, 201510 yr Författare Hittade några data i ladeboken på strax under 750m/s. Det borde räcka för att slippa få så stor hydrostatisk chockvåg av kulan utan mera ett mekaniskt hål istället. Men finns det någon som micklat med .357 pistolkulor för övning eller hemmagjutna blykulor för samma ändamål så tar jag tacksamt emot data för även dessa.
Publicerat September 27, 201510 yr Författare Testade att skjuta med en 358norma mag idag. Tror det var premiär med kalibern och jag hade väntat mig bra mycket mer obehag än vad det blev. Fast det är kanske inget man tillbringar en hel dag på skjutbanan med och nöjesskjuter med men den var absolut inte ohanterbar. Licens pappren ligger i bilen och det ska sökas på två klass 1 bössor samtidigt.
Publicerat September 28, 201510 yr Författare Eftersom Maddog bygger en 35-284 så kanske hans 358win är till salu om den är duglig för dina ändamål.Såg inte att det var en win och inte en norma mag. Nåja det här verkar vara mer eller mindre en monolog så jag får jaga vidare efter data.
Publicerat September 29, 201510 yr Författare Hogdon listar 63grains h380 bakom en 250grains kula och det ska ge strax under 750m/s vilket är samma som redovisas i Ladeboken för N140. Det är så nära den laddning jag söker som det bara går. Enligt vihtavouri är de två kruten så gott som identiska så då får jag kanske lita på ladeboken. Fast jag hade velat ha den tyngsta 310 grains woodleigh kulan laddad till någonstans runt 715-730m/s men där går mina googlekunskaper och all litteratur jag har tillgänglig bet.
Publicerat September 29, 201510 yr Har du provat att maila Norma och fråga? Åtminstone tidigare kunde man ibland få laddata från dem om man frågade, även sånt som inte fanns på hemsidan. Jag har frågat om 22hornet och fått svar. Däremot kunde de inte hjälpa till med data till 416 Ruger då de inte hade laddat den överhuvudtaget. Men 358Norma är ju deras egen patron så då beror det bara om de provat att ladda någon lugnare laddning?
Publicerat September 29, 201510 yr Författare Nej jag har inte gjort det ännu. Vet att det finns garanterat någon här som ruvar på sina laddata och kan svara. Så många människor på samma ställe med så mycket kunskap. Någon har säkert erfarenhet eller litteratur. Bara att rätt gubbe eller kvinna ska hitta hit och bemöda sig att skicka ett pm eller liknande.