Publicerat September 29, 201510 yr Så hur går minkfångsten/jakten för er? Har nu lyckat fånga 2 mink gubbar men dom har varit sega iår än så länge..
Publicerat September 30, 201510 yr Det har blivit 2 Minkar för min del också! Skjutna inne i ett hönshus det fanns inte mycket annat som levde därinne när vi öppnade dörren 1 vecka senare så satt en stor Iller i slagfällan på utsidan hönshuset men det berodde väl på att det inte fanns någon mat kvar inne.
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Författare Mink nr 3 tagen ännu en gubbe men vet ej vikten Edit minken vägde 1230 gram. Största jag har lyckats fånga än så länge...
Publicerat Oktober 6, 201510 yr Grattis till en fin start! Jag ska försöka få ut ett par fällor till helgen, det blir första försöket på riktad minkfångst Med vänlig hälsning, Daniel
Publicerat Oktober 17, 201510 yr Författare Mink nr 4 gick i fälla idag även detta var en gubbe på 770gram..
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Fått två illrar och en mink i år. Minken satt i fällan idag, den vägde 1,15 kg så det var en rätt stor en :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Oktober 25, 201510 yr Min är gillrad med äggskal och fågelfjädrar. Ruttnar inte men väcker minkens intresse. Ha gärna 1,5-2 m styrhinder åt vart håll också. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Oktober 25, 201510 yr Inget fångat men väl en liten skjuten. Vorstehn apporterade stolt som en tupp. Hade inte ens hjärta att begära en korrekt avlämning då hon fyller 11 i vinter och jag misstänker att det är sista året vi är tillsammans då bakdelen börjar ta slut på henne.
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Mink nr 5 har gått i fälla idag.. En gubbe på 800gram.
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Inget fångat men väl en liten skjuten. Vorstehn apporterade stolt som en tupp. Hade inte ens hjärta att begära en korrekt avlämning då hon fyller 11 i vinter och jag misstänker att det är sista året vi är tillsammans då bakdelen börjar ta slut på henne. Mink nr 5 har gått i fälla idag.. En gubbe på 800gram. Bra jobbat av er!
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Givetsvis var slagfällan utlöst men säkerhetsspärren satt kvar [emoji49]
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Har ni några snabbtips för den som vill börja m fällfångst. Vi har mink på marken, en fågelsjö och mkt åker. Skulle vara kul att försöka decimera minkarna för att underlätta för fåglarna.
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Sätt fällorna in till vattnet och gärna några styrstockar intill så att minken leds in i fällan när den är ute på sinna springturer. Mata med fisk både i och runtom. Täck fällan med gräs/granris så den smälter in [emoji4] T.ex
Publicerat November 22, 201510 yr Fick ut dom nya fällorna idag. Ena vid några båtar vid en sjö. Och andra vid en bäck som rinner ut i en större Bäck, har tagit några här förr. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat December 9, 201510 yr En iller till. Någonting hade ätit upp allt som inte täcktes av slagplattan, sitter kanske en till snart :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat December 12, 201510 yr Nej det har dom inte gjort. Men jag gnuggade dom med en iller förra veckan så dom ska lukta lite godare, har inte kollat dom den här veckan så det kanske sitter en ändå ;-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat December 16, 201510 yr Flyttade en av dom nya fällorna till vad som borde vara en naturlig övergång för minkarna. Skickat från min D6503 via Tapatalk