Publicerat September 30, 201510 yr Hej på er , jag var in till handlaren och skulle köpa en ask Alaska till 9,3x57;an , men det var slut och går inte att få tag på heller för Norma har slutat tillverka den i 9,3x57 fick jag till svar , stämmer detta ? Isåfall så blir även jag tvungen att börja handladda eftersom min 57.a inte trivs alls med 15gr kulor varken övning eller Oryx , sprider minst 10cm med dessa. Mvh Rolle
Publicerat September 30, 201510 yr Nu kan den ju "vara tillfälligt slut" även om Norma har för avsikt att göra den igen...... Kolla med Norma, spontant tror jag inte att de kommer att droppa den. Men det är vad jag tror..... Sedan vet vi ju att Norma inte direkt prioriterar den svenska marknanden sedan ganska många år tillbaka, så är den "tillfälligt slut" så kan det dröja både 6 och 9 månader (eller mer) innan den finns framme för leverans igen. Det som gör det lite småknastigt är att det väl bara är Norma som gör den i dag, den säljs typ bara i Sverige och Norge vad jag vet. /T
Publicerat September 30, 201510 yr Författare Ok , jag slänger iväg ett mail till Norma och frågar. Rolle
Publicerat September 30, 201510 yr Svante i Uppsala har en hel del Alaska till 57:an hemma. Såg även att vulkan var på banan igen?
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Författare Svante i Uppsala har en hel del Alaska till 57:an hemma. Såg även att vulkan var på banan igen? Det var dom som hade slut på fabriksammo , de lovade att försöka få tag på några askar via någon annan handlare , jag har inte börjat handladda ännu men blir nog snart tvungen till det , Vulkan låter perfekt till 57:an. Rolle
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Jag köpte en ask alaskan i torsdags där, måste gått snabbt! Vulkan kan de ta hem från Norma sa det när jag var där.
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Författare Jag köpte en ask alaskan i torsdags där, måste gått snabbt! Vulkan kan de ta hem från Norma sa det när jag var där. Jag ringde precis nyss till Svante och talade med Lena , hon läste då upp ett brev där det står att Alaska utgår pga vikande försäljning , frågade även om Vulcan - den finns inte heller , jag såg på Blocket att man kan beställa 18,5gr Woodleigh i 9,3x57 från Pro Hunt (Gunsammo ) , någon som har testat denna i 9,3x57 ? Rolle
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Haha, tur att jag fick på mig lite då. Knepigt med dessa olika svar. Har fått bra resultat på grisarna av 18.5 oryx, inte testat Woodl.
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Författare Haha, tur att jag fick på mig lite då. Knepigt med dessa olika svar. Har fått bra resultat på grisarna av 18.5 oryx, inte testat Woodl. Ja du har tur du , konstigt att min bössa skjuter så illa med 15gr kulor , 18,5grammarna slår tätt 20-25mm. Någon som har en ask Alaska till salu ??? Rolle
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Författare Jag fick tag i några askar Alaska vid Huntyard i Arlanda stad , han jagade själv med 9,3x57 och hade inte hört någonting om att Norma skulle sluta med den , det kanske är så att det är återförsäljaren Gyttorp som ska sluta med Alaska i 9,3x57 ??? Jag har fortfarande inte fått svar från Norma. Rolle
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Ja men den GAMLE på Svante Nilsson kan ju haspla ur sig vad som helst! tex att Sauer skall sluta göra 202:an plus en massa annat. /J
Publicerat Oktober 4, 201510 yr rws softpoint kanske kan vara något liknade alaskan dock får du nog handladda för dom har bara den till 62an å 74an 18,5gram
Publicerat Oktober 4, 201510 yr Ja men den GAMLE på Svante Nilsson kan ju haspla ur sig vad som helst! tex att Sauer skall sluta göra 202:an plus en massa annat. /J Fast just det har de ju faktiskt gjort - det säger de ju själva, produktionen av 202 har upphört...... T