Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jägarexamensfrågor?

Featured Replies

Publicerat

Hej

Är det någon som kommer ihåg och kan ge några bra exempel på frågor som kommer på teoriprovet.

Ska skriva på onsdag och är lite nervös.

Jag har läst litteraturen 2 gånger och tycker mig kinna en del men vet inte om det räcker. (Nya jägarskolan)

Tacksam om någon kunde hjälpa!

Publicerat

Vill inte vara elak men allt kommer i princip.

Läs frågan noggrant innan du svarar och ändra aldrig ett svar såvida du inte är 100% säker att du svarat fel.

Publicerat
  • Författare

Vet du om det finns några aktuella övningsfrågor som man kan prova på förutom de som finns på JRF´s hemsida?

Publicerat

Provet är inriktat på en hel del om säkerhet (vilket är bra) och allmän kunskap om jakt.

Mitt prov (finns endast 3st tror jag) innehöll lite vapen & kalibrar och klass indelning av vilt.

Inte så mycket med art känedom, tider (brunst,fäjning,avkomma,jakttider & dyligt).

En del bilder med olika skott tillfällen om du kan skjuta eller inte.

Tror att jag hade endast en bild med fågel (kricka i mitt fall) som alla är så rädda för :D.

Som dptrapper skriver ta det lungt bara så går det säkert bra ;).

Publicerat
  • Författare

Tack allihopa!!

Jag klarade teorin med två fel idag klockan åtta på Walter Borg på Kungsgatan.

Inga problem.

Så nu är det bara skjutningen kvar!!!  ;D

Publicerat

Grattis! Snart är det hela klart och verkligheten ligger framför dig, helt öppen att utforska!

Publicerat

Grattis!!!!!!  skjutningen är mycket lättare. ;)

mvh. Bert

Publicerat

Grattis!!!

...en storstadsjägare till ser jag!

Var skall du skjuta upp?

Publicerat

Grattis! :D Blir det kaninjakt efter S-holms kaniner nu i fortsättningen ??? Dom var visst till besvär för 08:orna.  ;D ;)

Publicerat

Grattis till teorin ! Bara resten kvar!  ;D

MVH Roggman66

Publicerat

Stort grattis! ;D

Publicerat

Grattis!

Publicerat

Stort GRATTIS!!!! ;D ;D ;D ;D

Publicerat

Bara att gratulera. ;) ;) ;)

Publicerat
  • Författare

Tack allihopa.

Jag tänkte höra med Haninge jaktskytteklubb om dom har möjlighet att "ta hand" om mig vid uppskjutningen.

Publicerat
Grattis! :D Blir det kaninjakt efter S-holms kaniner nu i fortsättningen ??? Dom var visst till besvär för 08:orna.  ;D ;)

Ingen överdrift med kaninerna, besökte syrran på Ö-M igår, det bara kryllar ju av dom i olika färger, såg en del platta också.

Påminner mig om min tid som "road kill cleaner" i San Fransisco som 18 åring, tur man tagit sig upp i kedjan lite sedan dess ;D Men chevan var grym för en 18 årig bondgrabb och stanken var ju inte värre än bukskjuten räv även om det satte sig i kläderna. :D

Publicerat
Ingen överdrift med kaninerna, besökte syrran på Ö-M igår, det bara kryllar ju av dom i olika färger, såg en del platta också.

Påminner mig om min tid som "road kill cleaner" i San Fransisco som 18 åring, tur man tagit sig upp i kedjan lite sedan dess ;D Men chevan var grym för en 18 årig bondgrabb och stanken var ju inte värre än bukskjuten räv även om det satte sig i kläderna. :D

Hahaha!

:D

Publicerat

Härom veckan såg jag Jonas på skansen med ett par ungdomar som var och filmade kaninerna.  :-

MVH Roggman66

Publicerat
  • Författare

Är det INGEN som VET vart man kan skjuta upp den här tiden på året??

Jag försökte få tag på Hanige jaktskytteklubb men dom har bara telefontid på tisdagar ett par timmar.

Publicerat

Hör med Huddinge Jaktvårdsförening, de har öppet för lerduveskytte i all fall http://www.hjvf.se/

Publicerat

Lite sent kanske men stort grattis ;D

Anna