Publicerat September 30, 201510 yr Hej har precis köpt en era tac stålskena picatinny. Vilka ringar är nåt man kan lita på? Vill ha stål så har kollar lite på contessa och ior. Är de nåt att ha?
Publicerat September 30, 201510 yr Varför stål? jag har ringar och helmontage i alu från era-tac,nightforce,spuhr,Warne och allt funkar kanon. /Mike
Publicerat September 30, 201510 yr Författare Vet att de finns väldigt bra aluminumringar, men de känns bättre med stål ändå. Är de så bra o sätta aluminumringar på stålskena då?
Publicerat September 30, 201510 yr Jag har spuhrringar på stålskena och jag har era-tac ringar på stålskena,har skjutit åtskilliga tusentals skott med den kombinationen och inte ens den svarta färgen är avnött någonstans på ringarna vid kontaktytorna. /Mike
Publicerat September 30, 201510 yr Era tac ringar, mfl är sjukt välgjorda o högfungerande. Tanken att undvika alu på stål är nog god om vi tänker på gamla Weaver prylar men med moderna fästen är det inget att fundera över, enligt mig. Christian Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Författare Tack för många svar, men ingen som vet nåt om ior eller contessa om de är bra grejer? Leupold qr har jag idag och ska byta bort mot fast montage då jag aldrig byter sikte ändå, så qrw blir de nog inte.
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Författare Tror de blir ior ändå. Contessa hade passat bättre i höjd, men har ej hört så mycket om dem.