Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En gammal bekant har gått bort, Erik Wiggh

Featured Replies

Publicerat

Beklagar sorgen hippen! :sad:

Fint skrivit! :smile:

Publicerat

Beklagar också förlusten :(

Tack för mycket givande och tänkvärd läsning.

Publicerat

Deyr fé,
deyja frændr,
deyr sjalfr it sama,
en orðstírr
deyr aldregi,
hveim er sér góðan getr.

Deyr fé,
deyja frændr,
deyr sjálfr et sama;
ek veit einn,
at aldri deyr:
dómr um dauðan hvern.

Hávamál

Beklagar sorgen

Publicerat

Man blir varm av din berättelse Hippen. Beklagar förlusten av en vän som kanske inte alla förstod.  :sad:

Publicerat

Beklagar sorgen! Alltid tråkigt när dom riktiga orginalen försvinner. :(

Publicerat

Beklagar sorgen.  :sad:

Publicerat

Bra skrivet.

Beklagar sorgen.

Mvh.

Publicerat

Jag beklagar sorgen!

Samtidigt måste jag som kör minst ett par gånger i månaden förbi Ekeby och Söderbykarl säga att du verkar ha haft fantastisk mark att börja jaga på! Det är otroligt vackert där, speciellt i gryning eller skymning.

Tack för din historia. Och jag undrar jag om inte denne Wiggh måste vara samma karaktär från området som jag hört många (roliga) historier om. Här måste nog nystas en smula.

Publicerat
  • Författare

Nysta på du.. hans minne lever GARANTRAT kvar i bygden  :biggrin:  :biggrin:

Även kallad Batteribonden..

Och ja, markerna var fantastiska!! Eller tja åtminstone tills Erik fick för sig att plantera björk de fina åkrarna. Ett större skifte körde han energiskog på, det vart *riktigt* läckert faktiskt.. men när han planterade igen långåkern och joppvreten så dog marken en smula. Men det var i alla fall de bästa rådjursmarkerna jag jagat på.. sen arrenderade han in några skiften till så jag tror vi hade 200 ha att springa på. Inte underligt att man regelbundet sköt 30 rådjur per år ett tag.. inte bara där ska jag kanske tillägga.

Publicerat
  • Författare

Kom på en grej.. vi upptäckte rätt snabbt att det var ett intensivt kråksträck där höst och vår.. Lagom poppis i byn när vi smällde på där tidiga mornar men Erik tyckte det var utmärkt  :biggrin:  Vi var dock inte helt okänsliga inför omgivningen så vi höll jakten till ett minimum och var rätt tvära mot kritikerna faktiskt speciellt vissa som inte var året runt boende. Detta enl tesen att på landet jagar man faktiskt och jo, man kan jaga annat än bara älg. 

Vidare så insåg jag även, och detta var rätt överaskande, att när man åtlade för kråka på vårarna så kunde man skjuta ohemula mängder trut! de sträckte in från havet och kom fint i en dal där vi hade mark.. Jävlar vilken häftig mark det var!!

Publicerat

Härlig berättelse om en lika härlig gubbe :yes: . Orginal? Jodå, i stora mått mätt. :biggrin: 

Det är alltid lite vemodigt när de där "speciella" går vidare. Kontakt eller inte,så är det just dessa speciella som rotar

sig lite extra i minnet. Det brukar bli många berättelse om dem. Och det får man tacka för. 

Gratulerar till en härlig bekantskap och kondolerar att "gobbatjuven" inte finns längre.  :sad: