Publicerat Oktober 1, 201510 yr Måste bara skriva lite om den här kikaren den är helt enastående jag har kollat i många kikare under årets gång och men den här kikaren piskar allt jag har kollat i ruskig skärpa och klar bild och du behöver inte ha ögonen ända in till okularet räcker med en bit ifrån och synfältet är grymt bra och mörkeregenskaperna i topp då du inte ser i kikarsiktet kan du spana vidare i kikaren så kanske om några månader så har jag en i mina ägor Swarovski CLS 8X56 Mvh.
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Jag kollade i den och i 8x42, kanonkikare var hittar man bästa pris på dessa 2?
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Författare Jag kollade i den och i 8x42, kanonkikare var hittar man bästa pris på dessa 2? Ja swarovski är svår och slå Kolla här. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2434241 Mvh.
Publicerat Oktober 1, 201510 yr ok flex, är du helt säker på 56 an, jag velar mellan 56 o 42! om jag kan fixa 10% på kikaren är du på? bättre pris om man köper 2
Publicerat Oktober 1, 201510 yr Måste bara skriva lite om den här kikaren den är helt enastående jag har kollat i många kikare under årets gång och men den här kikaren piskar allt jag har kollat i ruskig skärpa och klar bild och du behöver inte ha ögonen ända in till okularet räcker med en bit ifrån och synfältet är grymt bra och mörkeregenskaperna i topp då du inte ser i kikarsiktet kan du spana vidare i kikaren så kanske om några månader så har jag en i mina ägor Swarovski CLS 8X56 IMG_27411.JPG Mvh. Du vet väl att pupillstorleken oftast minskar med åldern Ja ä ju lite äldre än dig och fick lämna tillbaka och byta en 56 till 42 pga att jag såg i det närmaste inget i skymning mao ett mörker //Christer
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Författare ok flex, är du helt säker på 56 an, jag velar mellan 56 o 42! om jag kan fixa 10% på kikaren är du på? bättre pris om man köper 2 Tyvärr så har jag inte dom pengarna nu Mvh.
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Författare Du vet väl att pupillstorleken oftast minskar med åldern Ja ä ju lite äldre än dig och fick lämna tillbaka och byta en 56 till 42 pga att jag såg i det närmaste inget i skymning mao ett mörker //Christer Jo det där har stötts och blötts i många olika sammanhang men i min värd så är mer ljusinsläpp = ljusare sikt bild Du vet den stora kikaren jag har! swarovskin spöa skiten ur den Mvh.
Publicerat Oktober 2, 201510 yr ögat o ålder, jo jag vet. men muskler o ålder vet du? 42an väger mindre...... EDIT Flex det finns sms-lån
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Jo det där har stötts och blötts i många olika sammanhang men i min värd så är mer ljusinsläpp = ljusare sikt bild Du vet den stora kikaren jag har! swarovskin spöa skiten ur den Mvh. Hur är den om du jämför med Leica är den mycket bättre? //Christer
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Hört detta ältande om pupill och ljusinsläpp yada yada yada.. Vad man alltid alltid alltid vinner med en 56:a jämfört med en 42:a är större synfält. Sen är det mer ljusinsläpp helt klart men huruvida man kan tillgodogöra sig detta har jag ingen åsikt om.
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Hört detta ältande om pupill och ljusinsläpp yada yada yada.. Vad man alltid alltid alltid vinner med en 56:a jämfört med en 42:a är större synfält. Sen är det mer ljusinsläpp helt klart men huruvida man kan tillgodogöra sig detta har jag ingen åsikt om. Klart att det är bättre synfält/ljusinsläpp på en 56 men jag hänvisade bara till detta faktum med mina pupiller som inte räckte till en 56 Så för att kunna nyttja max på en 56 kikare så kan det va bra att prova i skarpt läge har jag lärt mig //Christer
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Hepp.. min bistra ton var inte riktad mot dej Blader, sorry! När jag shoppade runt innan köpet av HT:n fick jag rådet från fler säljare att välja annan kikare.. som de råkade ha hemma till bra pris.. med mindre glugg. Fick höra det några gånger för mycket och ruttnade därav bisterheten ovan
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Författare Hur är den om du jämför med Leica är den mycket bättre? //Christer Leica har bara 42 än så länge men kommer med en 56 snart och då Ju större hål i fram ju mer ljus och mer förstoring kan man ha utan att det blir mörkt i kikaren. Mvh.
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Jag tycker att SLC spöar swarovision. men är det inte en ny swarovski EL på gång?
Publicerat Oktober 2, 201510 yr jo det är på g har jag hört, inga fakta dock, men swarovision är gammal!
Publicerat Oktober 2, 201510 yr men vad ska man välja , det blir ju mest gris vak , men tar man 56an så blir det ju bara grisvak, med 42an kan det ju bli lite rådjur mm
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Själv kör Jag 56 till vak och cl companion 10x30 till rörlig jakt. 42 är i mitt tycke segt att bära på
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Dessa handkikare har jag ingen koll på men min upplevelse är att man i regel klarar sig gott med lite "sämre" prylar vs ljus. Detta pga stereoseendet, man använder båda ögonen. Min Nikon handkikare hänger på Zeiss tuben rätt väl trots 42 öppning på handkikaren och 56 på siktet.. Kan tänka mej att en bättre handkikare är grymt ljusstark! Har börjat luska lite försiktigt via bra kontakter om det går att få loss en Leica Geovid (?) till förmånligt sponsorpris eller liknande så får vi se vart det landar.
Publicerat Oktober 3, 201510 yr jag har en vortex 8x56 vet inte vilken men en av de bättre, kostar ca 4-4,5k, den får storstryk av mintt kikarsikte z6i 3-18x50 i mörker, så jag håller inte med dig Hip!