Publicerat Oktober 2, 201510 yr Hallå! Jag vet att det finns många trådar om detta och har läst det mesta men känner att jag vill fråga för att få en tydligare bild av skjuttekniken på trap. - Väntar på min bössa så resultaten nedan är från lånebössor som jag inte har en aning om hur dom ligger träffmässigt utan utgår från att se lite spång för bra träffbild/överslag, resten beror på mig. Jag sköt lerduvor (sidgående) för 30 år sedan och använde mig av huvudsakligen pull away/dra framför duvan och trycka av men gillar också tanken med swing through men har inte testat så mycket,sidoduvor funkar hyggligt fortfarande på trappen, bra rotation igenom (golfare :-) MEN det är frångående som jag funderar på hur man bäst skjuter dom ? - Se till att ha bra överslag/spångbild och skjuta dom tidigt med pull away/uppåt ? - Se till att ha bra överslag/spångbild och skjuta dom sent och låta överslaget ta hand om framförhållningen ? - annat ?
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Författare Värt att nämna är att jag och polaren sköt med hans SS (1/2 borrad Bajkal) på landet (bra kastare), han sköt bra, bössan passade inte mig alls MEN jag frågade hur han låg med siktet (kornet på duvan) och gjorde så att jag la an bössan mot axeln och hade pipan dippad så jag var tvungen att resa upp kroppen och få in duvan rätt i "siktet" och krossade de flesta duvorna oavsett riktning och utan att stressa skotten. Jag behöver verkligen veta hur träffbilden ligger så jag känner säkerhet i den parametern, det verkar som att jag ändå är anpassningsbar :-)