Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mask och glasögon?

Featured Replies

Publicerat

Jag har problem med att mina glasögon immar igen när jag har camoflagemask. Värst är det när jag har en "buff" som jag drar över ansiktet men även när jag använder en mask med hål för munnen så immar de igen. Det känns extremt irriterande att behöva putsa glasögonen flera gånger för att överhuvudtaget se något. Det måste finnas någon som haft liknande problem och som kan ge något tips.

Publicerat

Linser [emoji1]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Jag har en lövkammomask i nät, med hål för näsa och mun, borde funka

Publicerat
  • Författare

Linser [emoji1]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vill helst slippa peta mig i ögonen...

Jag har en lövkammomask i nät, med hål för näsa och mun, borde funka

Märke? Var har du köpt den?
Publicerat

Laser

Publicerat

Tror det är swedteam, kommer inte ihåg vart jag köpt den...

Publicerat
  • Författare

Laser

Det är jag inte så sugen på, har heller inte råd.

Tror det är swedteam, kommer inte ihåg vart jag köpt den...

Tack, ska se om jag kan hitta den.
Publicerat

Japp det är den Swedteam masken, de har bara en. MEN! Köp den i butik, öppna förpackningen, och prova den innan du handlar. De har under tidens gång förändrat formen på den. Min gamla som jag haft i typ 10-år.. väl inrökt  :cool: är klockren. Vet att när Matte Holst köpte mask för länge sedan så var det bara att glömma kardborreknäppningen och knyta bakom huvudet. Fick en mask nyligen av samma märke och den sitter urskumt, gillar den inte alls.

Så testa först.

Dessutom så kommer du i alla fall att få imma på glasögonen barasåruvet. 

Endags linser fungerade 100%-igt för mej tidigare.. nu måste jag fan ha läsglasögon om jag använder linserna för att se något på nära håll och det ids jag inte så det är imma som gäller. Lyckligtvis så har man i princip bara masken under stillasittande jakt så det brukar fungera rätt bra ändå. Vidare så värmer faktiskt masken paradoxalt nog rätt bra så den är skön att ha när det är kallt.

Publicerat

Gubben börjar bli gammel

Publicerat

keps och nät framför så man får lite utrymme framför glasögonen, brukar hjälpa

Publicerat

Jag har provat Swedteams variant och det immar med den också och dessutom så är passformen som Hipshot sa väldigt knepig. Min är mycket svår att få på sig utan en spegel så man ser vad man gör.

Nu använder jag en modell liknande rånarluva som jag fått sy ihop ögonhålet på för annars rymdes både ögon och näsa i samma hål.

Problemet är när man får utandningsluften att gå på insidan av masken och det är jäkligt svårt att få det på något annat sätt och samtidigt dölja ansiktet. Det blir ju även problem om man ansträngt sig före så man är lite för varm när man tar på sig masken/luvan.

Publicerat

Det är jag inte så sugen på, har heller inte råd.

Är du rädd för ljuset? Vi skall alla möta det, förr eller senare. Ni har inte nån sorts försäkring genom jobbet? Det bästa de gjort enligt mina arbetskamrater som jagade med glasögon.
Publicerat
  • Författare

keps och nät framför så man får lite utrymme framför glasögonen, brukar hjälpa

Problemet med det är att jag ser så dåligt när det är mörkt.

Jag har provat Swedteams variant och det immar med den också och dessutom så är passformen som Hipshot sa väldigt knepig. Min är mycket svår att få på sig utan en spegel så man ser vad man gör.

Nu använder jag en modell liknande rånarluva som jag fått sy ihop ögonhålet på för annars rymdes både ögon och näsa i samma hål.

Problemet är när man får utandningsluften att gå på insidan av masken och det är jäkligt svårt att få det på något annat sätt och samtidigt dölja ansiktet. Det blir ju även problem om man ansträngt sig före så man är lite för varm när man tar på sig masken/luvan.

Jag ska försöka testa den i nån butik och se om det verkar funka.

Är du rädd för ljuset? Vi skall alla möta det, förr eller senare. Ni har inte nån sorts försäkring genom jobbet? Det bästa de gjort enligt mina arbetskamrater som jagade med glasögon.

Rädd och rädd... Tycker nog att det känns lite otäckt att nån ska köra ett lasersvärd i ögat på mig... Men jag får väl kolla upp det också.
Publicerat

Camo färg.