Publicerat Oktober 4, 201510 yr Klanta mig kapitalt och fick låst slutstycket i bössan med säkring tändstift mutter avplockat. Hur fan gör jag nu??
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Oj! Har ju själv haft en 98 men aldrig lyckats med detta konststycket!? Vet faktiskt inte hur det ska lösas, men hoppas att någon annan vet.
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Vill minnas att man fick ta en skruvmejsel (spårmejsel) och spänna (tänk hävstång) tillbaka slagstiftet tills det gick att vrida på spaken så att säga men den bössan var det inte standard säkring på när jag åtgärdade det åt en släkting för några decennier sedan... Man skall inte fippla med prylarna i demonterat skick men det har du lärt dig den hårda vägen nu
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Man går till smeden skulle jag tro Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Författare Vill minnas att man fick ta en skruvmejsel (spårmejsel) och spänna (tänk hävstång) tillbaka slagstiftet tills det gick att vrida på spaken så att säga men den bössan var det inte standard säkring på när jag åtgärdade det åt en släkting för några decennier sedan... Man skall inte fippla med prylarna i demonterat skick men det har du lärt dig den hårda vägen nu Precis så skulle man göra och då var det väldigt enkelt att öppna och få ur slutstycket igen stort tack för din kunskap Wizard
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Författare Man går till smeden skulle jag tro Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Never problemet löst
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Författare Min nyfikenhet gjorde att jag bara var tvungen att kolla lite det jag tycker är märkligt att det inte finns tre lägen på flaggsäkringen utan bara två. Uppåt och åt höger. Uppåt säkrat och åt höger osäkrat.
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Min nyfikenhet gjorde att jag bara var tvungen att kolla lite det jag tycker är märkligt att det inte finns tre lägen på flaggsäkringen utan bara två. Uppåt och åt höger. Uppåt säkrat och åt höger osäkrat. Finns inte treläges på kvartssäkringar - där är bara två. /T
Publicerat Oktober 6, 201510 yr Författare Fortsatte plocka isär och fick rengjort ifrån gammalt vapenfett ur alla vrår och kanter fjäder slagstift etc. Montera ihop var enkelt tänkte jag men får det inte att lira Delen du skruvar på går i botten men låser aldrig helt fel läge till resten av slutstycket..
Publicerat Oktober 6, 201510 yr Du spänner upp slagfjädern med säkringen rakt upp. Sedan kan du skruva ihop den som man ska. Och sätt numret på slagtsiftet åt rätt håll - annars kan tryckpunkten försvinna..... /T
Publicerat Oktober 6, 201510 yr Författare Du spänner upp slagfjädern med säkringen rakt upp. Sedan kan du skruva ihop den som man ska. Och sätt numret på slagtsiftet åt rätt håll - annars kan tryckpunkten försvinna..... /T Okej nu kan jag repetera och avfyra utan problem men jag kan inte säkra