Publicerat Oktober 5, 201510 yr Söker luftgevär till skyddsjakt. Har skjutit en hel del med ett fx royal kal .25, det har funkat, är effektivt men söker något kortare och smidigare men framförallt något som känns lite mer robust som kan ta en ibland något oöm hantering. Är dock inte ute efter de allra kortaste bullpupperna. Tyst måste den vara också. Men den får kosta upp till 10 000:-. Vad rekommenderas?
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Få luftgevär i PCP-utförande känns robusta, men det Benjamin Maruader som jag kom att känna på för en tid sedan är nog det som kommer närmast den beskrivningen, det är också hyffsat smidigt och kort. /Christian
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Ska den va tyst så är det väl bara FX du har att välja på, ska den samtidigt va smidig och inte bullpup så är det väl bara Verminator mkII kvar att välja på. Iofs är en Royal med korta Shrouden väldigt mycket smidigare än den du testat. Jag kör Fx Revolution, den är varken smidig eller tyst dock har den semiauto vilket uppväger allt
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Ogster- fungerar din revo som avsett? I så fall, drar den mycket tryck? /CHristian
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Ogster- fungerar din revo som avsett? I så fall, drar den mycket tryck? /CHristian Den fungerat väldigt bra, den beställdes med hastighetsreglage vilket jag anser man måste ha. Den laddar dock bara om på högsta effekten, skjuter bra med CM (crow magnum) eller perfekt med fx egna ammo. Kommer inte ihåg men 70skott ska den klara på en ladding i full effekt.
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Ogster, det var bra för den del, min episod med ett liknande, tidigt FX gevär gav en helt ny innebörd till ordet rappel, men det är som med allt mekaniskt om det inte har sköts om väl i tidigare händer kommer nästa brukare att se det för vad har blivit. /CHristian
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Författare Tack! Har faktiskt kikat på bägge förslag, skulle nästa behöva ta mig nånstans för att klämma och känna i verkligheten. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Testat en revolution och några andra fx bössor innan jag köpte den jag har nu,insåg att för min skyddsjakt i den miljön jag verkar så har ett halvautomatiskt gevär inte önskvärda egenskaper. Tänk igenom din skyddsjakt,vilken miljö du verkar i och hur du kommer agera med vapnet innan köp ordentligt. /Mike
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Författare Ja, nån halvautomat saknar jag behov och lust för. Däremot nåt kort och smidigt att slänga in i bilen utan oro att den skall gå sönder väger tungt. Skickat från min iPhone med Tapatalk