Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakt med rörelse hinder

Featured Replies

Publicerat

tjenare där ute! :smile: tänkte höra efter om de är nån som har nånkoll på hur de ter sig att använda teränghjuling resp snöskoter vid jakt? om man får flytta sig ut på passett och sedan skjuta när motorn har varit avslagen ex antal minuter samtidigt som man sitter kvar på fordonet eller måste man förflytta sig från fordonet ifråga innan skottet kan avlossas? (har sj problem med benen pga förträgningar i märgen och gumman som sitter i rulle börgar få ett jakt intresse) tackar ödmjukas för ev svar :smile:

Publicerat

Ja, mig veterligen får du över huvud taget inte köra med en terränghjuling eller snöskoter och ha med dig ditt vapen på.

Du kan dock söka dispens hos Länsstyrelsen för att få färdas med och skjuta från terränghjuling och skoter om du har ett handikapp.

/ Svutt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Ja, mig veterligen får du över huvud taget inte köra med en terränghjuling eller snöskoter och ha med dig ditt vapen på.

Du kan dock söka dispens hos Länsstyrelsen för att få färdas med och skjuta från terränghjuling och skoter om du har ett handikapp.

/ Svutt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag vet om en o känner honom men det var en jäkla handläggningstid mellan LST i Jönköping, NVV o Polisen. 7-8 mån tror jag det var.

Publicerat
  • Författare

Oh! verkligen? tack för svaren :smile:

Publicerat

Vill du ha ett namn så kan vi ta det via pm som du kan hänvisa till så ska jag försöka minnas årtalet också. :thumbsup: