Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny Akkar Churchill eller begagnad Beretta 686 Silver Pigeon

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Vad är era tankar och synpunkter om valet står mellan en ny Akkar Churchill eller en begagnad Beretta 686 Silver Pigeon?

Tack på förhand!

/DH

Publicerat

Vill du ha ett vapen att använda och skjuta med eller vill du ha känslan av nytt.

Det är för min del, även om jag är lätt allergisk mot Beretta ingen som helst fråga om vad du bör välja, det ena vapnet klarar 20 000 skott, utan service, det andra vapnet har jag ännu sätt bevis på att de ens kan klara 20 000 skott. /Christian 

Publicerat

För att klargöra christians inlägg.

Berettan är tråkig men jag skulle välja den alla dagar i veckan.

Turkiska raselbössor som säljs till överpris har tyvärr blivit på tok för vanligt idag.

Publicerat

Nu är ju Akkar Churchill en av de bättre turkarna men det är hur som inget val att göra. Inte för att jag gillar Beretta för de är inte min thekopp, men det är hur man än vänder och vrider på det en stabilt kliv upp.

/T

Publicerat
  • Författare

Tack det var enkelt avklarat. :) Men eftersom ingen verkar vara helt förtjust i Beretta, vad är ett bättre alternativ? Till en kostnad på 9-12k begagnat.

Publicerat

Skulle vilja svara Browning ...... Men den är tråkig den med.

Publicerat

Att vi inte "gillar" Berettan beror nog mest på att de inte passar. Jag har inte haft en Beretta i mina händer sedan SilverPigeon infördes som passat mig, men det är min kropp och mina mått som styr det. Passar silverduvan dig ser jag inte varför du inte ska ha den. Men utgå inte från att den - eller vilken annan hagelbössa du nu tittar på - passar.

/T

Publicerat

Berettas bössor är klockrena!

Jag har min tredje Beretta nu och den kommer inte bytas ut. Den är ställbar i alla lägen och kommer passa även om jag så blev helkroppsamputerad.

Mina Berettor har aldrig krånglat.

Känner säkert 50 personer som skjuter med Beretta. ALLA är nöjda.

Möjligt att man kan tycka dom är tråkiga. Men då tycker man också att 99% av hagelbockarna under 30 000:- är tråkiga de med......

Jag har även en Akkar. fast en pump. Skulle aldrig någonsin valt en Akkar ISTÄLLET för en Beretta.

Publicerat

Skulle vilja svara Browning ...... Men den är tråkig den med.

Det där renderar nästan en varning  :biggrin:  :biggrin:

Tack det var enkelt avklarat. :) Men eftersom ingen verkar vara helt förtjust i Beretta, vad är ett bättre alternativ? Till en kostnad på 9-12k begagnat.

Som någon redan påtalat, Beretta är inte fel! Om du greppar och provsvingar och bössan "talar till dej" så är det tveklöst rätt vapen. Haft både bock och automat, bocken gick som en klocka hela tiden.. automaterna var av äldre snitt och kunde kinka med 24 gr men annars så var de väldigt funkis.

Beretta är inte dåliga på något sätt men efter att ha hanterat rätt många olika vapen så kan man uppleva dem som tråkiga och själlösa men detta är högst individuellt! Alltså finner du en beretta bock inom din budget (inte svårt) som passar dej så är det inget dåligt köp.

Publicerat

I grund och botten är det ju ingen hysterisk skillnad mellan de "två på B", även om Browning per definition alltid är lite bättre. Passar den och du funkar ihop med en av dem - ta den, lirar båda - ta den billigaste.

Browning ÄR bättre (det är ett axiom), men det är nu inte så att beretta är sämre.

/T

Publicerat

Ska ju egentligen inte ha några åsikter, skjuter ju med en gammal Varini -77 och en Qvarna från -43. men de har en själ

En gammal och billig bössa som passar bra, skjuter bättre än en ny och dyr bössa som inte passar ;)