Publicerat Oktober 9, 201510 yr Tjena Kan man vara ute för mycket med valpen I skogen? Om man tänker hur jaktlusten påverkas! Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Publicerat Oktober 10, 201510 yr Hur tänker du att jaktlusten skulle påverkas? Anpassar man tiden i skogen efter åldern på valpen så kan det inte bli för mkt, det vanliga är omvända dristar jag mig till att säga. All erfarenhet en hund kan få av både saker och lukter i skogen är av godo när det sedan gäller, bättre att skälla på det där förbannade vindfället nu som liten än under jakterna sedan t.ex.
Publicerat Oktober 11, 201510 yr Författare Har hört att jaktlusten kan minska om man släpper valpen för ofta. Han är 5 månader. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Publicerat Oktober 11, 201510 yr Har hört att jaktlusten kan minska om man släpper valpen för ofta. Han är 5 månader. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Det är samtidigt ett bra sätt att lära valpen hålla kontakt med husse/matte. Den erfarenheten har jag iaf o inte har dom fått minskad jaktlust för det. En del beror på vad det är för ras också. Jag har bara haft fågelhundar så då är det kanske lite annorlunda.
Publicerat Januari 2, 201610 yr Skogsvana och släpp i skogen är väl skilda saker? Vilken hund på 5 månader lämpar sig att släppa lös i skogen?