Publicerat November 14, 200619 yr Hejsan, Nu har jag kommit tillbaka till bössbytar tankar igen Jag är sugen på att byta in min 6,5x55:a till något piffigare, och har nu funderat på att byta den till något som det går att byta pipa på. Men jag vill helst inte lägga för mycket pengar i mellan. Så då finns det inte så hämskt många kandidater. Jag hittade därimot en som var intresant, en Swiss Arms SHR970 men hur är denna i kvalitet osv? Någon som har en och vill uttala sig om vad dom tyker, eller någon som kanske hafft en och inte alls var nöjd? Eller rent av något annat förslag? Jag skulle tippa på att jag får 6-7 000kr för min och som mest skulle jag kunna lägga 4000kr upptill, alltså runt 10 000kr klassen kan jag tänka mig bössa för. Den kommer att sadla klass 2 platsen i skåpet, men som bonus att jag kan byta pipa på den ifall att Rugern skulle krångla eller liknande. MVH/Jocke
Publicerat November 14, 200619 yr hade jag hittat en Blaser för runt 10 så hade jag köpt, men det känns lite väll optimistiskt att hitta en Blaser för dom pengarna :- MVH/Jocke
Publicerat November 14, 200619 yr Kolla denna länk http://www.blocket.se/vi/10008182.htm?ca=6_s . Han vill ha 14000kr men går säkert att diskutera med honom/henne?
Publicerat November 14, 200619 yr torsbo borde kunna plocka ihop något dom brukar ha kolvar mm begagnat...
Publicerat November 14, 200619 yr Jag skulle helst vilja hitta hoss en handlare så man har möjlighet att byta in den gamla bössan. Torsbo kanske kan gå, får prova och se. Tackar för alla tips MVH/Jocke
Publicerat November 14, 200619 yr Hej igen. jag har kollat runt här nu hela eftermiddagen på alternativ och har hittat 2 intresanta kandidater och det är Schultz & Larsen 97 i kaliber 22-250Rem (vilket för övrigt verkar vara en otroligt intresant kaliber) och den andra är en Carl Gustav 4000 i kaliber 6,5x55. 22-250:n kostar 9900kr och 6,5:an kostar 6900kr, då undrar jag. i vilket av dessa köpen får man mest för pengarna man betalar? Får man 3000kr mer bössa för pengarna om man köper en S&L 97 än om man köper en CG 4000? bössan som skall inhandlas avsedd för klass 2 jakt först och främst och det är bara en extra säkerthet att man kan byta pipa ifall min andra klass 1:a skulle lägga av eller inte vara inskjuten eller liknande. MVH/Jocke
Publicerat November 14, 200619 yr om du ska ha det som extra säkerhet så skulle jag rekomendera att spara lite och vänta så du kan köpa två pipor en klass 2 och en klass 1 direkt så du vet att din plan funkar...
Publicerat November 14, 200619 yr Det gick en CG 4000 6,5 på Widforss auktion för 5000:- Såg vrålsnygg ut, men jag har lovat hemma att hålla mig lite lugn ett tag. /H [/img]
Publicerat November 15, 200619 yr om du ska ha det som extra säkerhet så skulle jag rekomendera att spara lite och vänta så du kan köpa två pipor en klass 2 och en klass 1 direkt så du vet att din plan funkar... Jovisst det kan väll vara bra. dock har jag inget behov just nu av att ha en back-up pipa utan just nu vill jag bara ha en klass 2 pipa till bössan med pipbytessystem. Dels så har jag 4st andra klass 1 bössor som dels pappa äger och sedan kom jag på att en extrem back-up kan ju vara kombin och 7x57R pipan Så just nu vill jag ha en klass 2 pipa, men det känns bra att kunna byta pipa tycker jag i framtiden ifall man skulle vilja eller om nått skulle krångla. Just nu känns det som att S&L:en ligger bäst till i 22-250rem. Det gick en CG 4000 6,5 på Widforss auktion för 5000:- Såg vrålsnygg ut, men jag har lovat hemma att hålla mig lite lugn ett tag. /H [/img] Ett ganska så skapligt pris ja MVH/Jocke