Publicerat Oktober 21, 201510 yr Någon som har erfarenhet av rekylbromsar, och hur dom påverkar bland annat hastighet och precision? Funderar på att skaffa en till Sauern.
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Skjutit mycket med broms, 6,5x55Ai och 338-06Ai. Tror inte hastigheten är någon skillnad, inte den egentliga precisionen heller, det kan dock göra praktisk skillnad genom förändring av både rekylupplevelsen och den faktiska rekylen. Det är lättare att skjuta bra med mindre rekyl men det är inte säkert, om du reagerar lika mycket på ljudtrycket, som blir enormt mycket kraftigare. tapatalk på Xperia
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Har broms på en bössa,ingen hastifhetspåverkan men en enorm skillnad i rekyl till det bättre. Som redan sagts så kommer det till en kostnad av mynningstryck och smäll. /Mike
Publicerat Oktober 21, 201510 yr den ända rekylbromsen man behöver har man väll ändå mellan stocken och axeln? skoj å sido har sj ingen erfarenhet att precisionen påverkas ,en de smäller högre med den typen av broms^^
Publicerat Oktober 21, 201510 yr bara fördelar - mindre rekyl och låter mer. WIN WIN. Skämt åsido - precisionen påverkas inte i någon av mina spett iaf
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Författare Okay Vad jag förstår, så ska dessa vara vinklade lite framåt, och det ska minska knallen lite för skyttens öron. Om det är sant eller inte, låter jag vara osagt.
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Okay [emoji2] Vad jag förstår, så ska dessa vara vinklade lite framåt, och det ska minska knallen lite för skyttens öron. Om det är sant eller inte, låter jag vara osagt. Nja....själva grundprincipen är ju att dom är vinklade snett bakåt, för att minska rekylen! [emoji6]
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Författare Nja....själva grundprincipen är ju att dom är vinklade snett bakåt, för att minska rekylen! [emoji6] Men det var väl skäggtrimmer-varianten?? Den silvriga sprider snett framåt.
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Okay Vad jag förstår, så ska dessa vara vinklade lite framåt, och det ska minska knallen lite för skyttens öron. Om det är sant eller inte, låter jag vara osagt. Det är L.R.D. som vidareutvecklat sin broms med portarna vinklade framåt. Jag har föregångaren på 6,5an med portarna bakåt.
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Pappa har en tung Weatherby Mark 5 i 300 Wb mag. Lång och ganska tung 8-kantig Shilen-pipa som har rekylbroms. Bössan är en dröm att skjuta med efter att bromsen monterades. Kan dock säga att de kaxiga gubbarna på banan som gärna stod lite framför skjutbåset, snabbt drog sig bakåt och dessutom börjat hålla för öronen, oavsett hur omanligt det kan uppfattas. Någon som är intresserad av att köpa sälbössan föresten?!
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Har L.R.D bromsen. Den är riktigt effektiv! Har en broms liknande VS bromsen på min drevbössa den är riktigt snäll. Provade VS bromsen på min 308 men dämparen var effektivare på att svälja rekyl. S.
Publicerat Oktober 21, 201510 yr Författare Det är L.R.D.s rekylbroms som jag är sugen på. Fast jag skulle vilja ha den i svart.
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Det är L.R.D.s rekylbroms som jag är sugen på. Fast jag skulle vilja ha den i svart. L.R.D bromsen är riktigt trevlig, och det är en stor skillnad på hur trycket upplevs mellan dom två varianterna i bilden, L.R.D:n är mycket trevligare att skjuta med då man inte behöver vänta tills hjärnan slutat skaka innan man kan leta efter träffen L.R.D bromsen går att få ceracoatad i olika färger.
Publicerat Oktober 23, 201510 yr Jag provade originalbromsen för Remington 700 Police 338 Lapua mot en från Vektor. Skillnaden var extrem! "Problemet" med Vektorbromsen är att den skämmer de flesta jaktvapen. Även Weatherbys Accubrake är mycket lik originalbromsen i videoklippet. Estetiskt är de mycket tilltalande, men dämpningsmässigt ligger de efter en broms som är optimerad (och "ful") för maximal dämpning och minimalt uppslag.
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Såg ju ut att vara ganska stor skillnad! Det finns ju fler versioner till .30 - compact, standard och large. Man undrar hur stor skillnad det är på dessa. Det skiljer en del i vikt också (compact 100gr large 300gr).
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Jag har också lite filmer på tuben, sitter i skogen nu så det är svårt att länka men kolla min kanal "338-06Ai" så finns det filmer som jämför lrd-broms med ase-utra dämpare. tapatalk på Xperia
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Bra klipp! Såg ut som SL5:an och LRD:n dämpade rekylen ung lika (kanske med lite fördel för LRD:n)?
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Bra klipp! Såg ut som SL5:an och LRD:n dämpade rekylen ung lika (kanske med lite fördel för LRD:n)?Tack! Det stämmer, bromsen dämpar den fysiska rekylen bättre. tapatalk på Xperia
Publicerat Oktober 24, 201510 yr Ja - speciellt om man tänker på viktskillnaden också. Har en Sl5:a och den är inte fjäderlätt precis.