Publicerat November 2, 201510 yr Satt på pass en kväll i slutet av oktober och hörde ett jävligt konstigt ljud. Riktigt högt och distinkt och kort. Trodde någon stod och slog i ett uppånedvänt badkar mitt ute i skogen med en slägga eller att man släpper stora vägtrummor i tjockt järn ned i backen. Lät riktigt skumt så rådjuren sprang iväg. Gick närmare ljudet och kom nära på ca 200m och hörde det försvinna bortåt. Polaren som var med trodde det var hjort. Men hjort låter ju som ett brööööööl så tycker inte det är kort och distinkt nog. Morfars gubben hemma trodde jag hört vädrande vildsvin, dom gör tydligen något högt ljud vid inandning när dom känt människo lukt men har själv aldrig hört det. Har kollat youtube men hittar inget som liknar det jag hört. Vad tror ni? Vi själva kallar det monstret från å med nu..
Publicerat November 3, 201510 yr Jag tycker det mer låter som en frustrerad Gotläning, som precis bommat ett skott .
Publicerat November 3, 201510 yr Dovhjortarna brunstar nu och ger ifrån sig korta distinkta bröl i ganska raskt tempo.
Publicerat November 4, 201510 yr Dovhjortarna brunstar nu och ger ifrån sig korta distinkta bröl i ganska raskt tempo. Bröl och bröl. tycker mest det låter som nån som rapar in i en tom ölburk