Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpa säljakt eller byta mot någon annan.

Featured Replies

Publicerat

Någon som har tillgång till säljakt? Kan självklart betala eller byta mot annan jakt.

Det jag har att erbjuda är att få skjuta ett rådjur för min hund eller smygjakt. Har även oerhört mycket grävling på marken så om du har ställande hund och vill skjuta några så går givetvis det att lösa.

Kan även erbjuda älgjakt, rävjakt och harjakt.

Faller inget av detta i smaken kan jag betala :)

Publicerat

som det ser ut nu har jag två återbud på en sälj-jakt i december. Främst dovhjort, men även rådjur. Vi använder tax och drever, en hund i taget. Gammal hederlig drevjakt, Inte actionjakt med en drös stöthundar.

Publicerat

Har tyvärr inget att erbjuda men ett tips kan jag bju' på. Säljakt på västkusten.

Publicerat
  • Författare

som det ser ut nu har jag två återbud på en sälj-jakt i december. Främst dovhjort, men även rådjur. Vi använder tax och drever, en hund i taget. Gammal hederlig drevjakt, Inte actionjakt med en drös stöthundar.

Har tyvärr redan massa jakt vad det gäller dom flera vilt men just säl jag är ute efter nu :)

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Har tyvärr inget att erbjuda men ett tips kan jag bju' på. Säljakt på västkusten.

3000kr/person och dag känns tyvärr lite väl högt för mig :)

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Publicerat

Oooops, jag som läste fel.Men hittar du SÄLjakt och det finns en plats över kan jag hänga på :thumbsup:

Publicerat

Oooops, jag som läste fel.Men hittar du SÄLjakt och det finns en plats över kan jag hänga på :thumbsup:

skjuter du säljävlarna  som gör trasor av mina garn runt min ö så betalar jag DEJ   :yes:

Jag har inte gått sälkursen + att jag är måttligt intresserad av kuljakt  + lat  så jag har inte ro att vänta ut dom.

/ P

Publicerat

Vart bor du culot

Publicerat

Vart bor du culot

Stockholm

/P

Publicerat

skjuter du säljävlarna  som gör trasor av mina garn runt min ö så betalar jag DEJ   :yes:

Jag har inte gått sälkursen + att jag är måttligt intresserad av kuljakt  + lat  så jag har inte ro att vänta ut dom.

/ P

Säl vs Svennebanan som fyller viken med nät anno 2015. Där föredrar jag sälen, men du kanske är yrkesfiskare?

Publicerat

Säl vs Svennebanan som fyller viken med nät anno 2015. Där föredrar jag sälen, men du kanske är yrkesfiskare?

Nämen köp dypölspangasusfilee'r då för fanen !!  å va fan spelar det för roll om jag är yrkesfiskare ?

Tror du att det är ont om säl ??  Fiskodlingen ön bredvid  fick  lägga ner pga  sälskador  , men det tycker du väl e skitbra  när 3 arbetstillfällen sket sig  i skärgårn..

Nu ska jag leta upp en " du e inte min kompis " knapp !! 

/ P

Publicerat

Vassego.... ;)

post-5678-0-55883700-1446735468_thumb.jp

Publicerat

Nämen köp dypölspangasusfilee'r då för fanen !!  å va fan spelar det för roll om jag är yrkesfiskare ?

Tror du att det är ont om säl ??  Fiskodlingen ön bredvid  fick  lägga ner pga  sälskador  , men det tycker du väl e skitbra  när 3 arbetstillfällen sket sig  i skärgårn..

/ P

Nej jag tycker inte det är bra att arbetstillfällen utanför stan försvinner och jag gillar inte heller dyngpölspangasus, men är det inte roligare och mer utmaning att fiska upp middagen med spö?

Publicerat

Nej jag tycker inte det är bra att arbetstillfällen utanför stan försvinner och jag gillar inte heller dyngpölspangasus, men är det inte roligare och mer utmaning att fiska upp middagen med spö?

Jag kommer från fiskarsläkt/skärgårdbönder och har vi behövt matfisk så lägger man nät på våra egna vatten, jag sprang runt med spö

När jag var barn men som vuxen finner jag inget nöje i det , räcker gott att jag genom tvång tvingas upplåta både

Vatten och mark till det " rörliga friluftslivet " samt näringsidkare i form av Fiske och kajakguider ..

Jag finner nöje och det är mer utmaning än du nånsin anar att lägga och ta upp nät,

/P

• 1 month later...
Publicerat

/ P

Man kanske får komma och våldgästa. Jag är inte så noga med boende, en pressenning och ett liggunderlag på någon kobbe tillsammans med min 6,5x55 AI så är jag ganska nöjd. Finns det någonstans att hänga ut draken för att göra sina behov utan att hela stockholms skärgård studerar så är jag nöjd. Jag har gått kursen med Inge Öhrnerling men hur mycket jag minns är en annan sak. Har även ett tvåstjärnigt CMAS dykcert och dykutrustning även om tuberna måste provtryckas och dräkten kanske är lite snäv numera.

Publicerat

Säljer du dagsjakter eller hur fungerar det hos dig?

Publicerat

Då jag har ett hutlöst högt arrende på min jakt är jag tvungen att sälja några jakter om året. Jag säljer både pyrschjakt och drevjakt (dagsvis). Pyrsch är väl ganska så klart hur den funkar men varje jägare får ett område att disponera efter eget tycke och smak. Självklart tipsat jag var det är hetast för tillfället.

drevjakten funkar som så att som betalande gäst(er) ingår gästen i jaktlaget över dagen. Gör ingen större skillnad på ordinarie medlem och gäst, bara vid eftersök. Är det gäst som orsakat eftersöket ingår hela jaktlaget i eftersöket tills det är klart. Är det någon av dom ordinarie som skjutit sköts det vid sidan om själva drevjakten så att dom som har betalat inte blir lidande. hinner väl tre till fyra såtar på en dag och lunch ingår.

Publicerat

Då jag har ett hutlöst högt arrende på min jakt är jag tvungen att sälja några jakter om året. Jag säljer både pyrschjakt och drevjakt (dagsvis). Pyrsch är väl ganska så klart hur den funkar men varje jägare får ett område att disponera efter eget tycke och smak. Självklart tipsat jag var det är hetast för tillfället.

drevjakten funkar som så att som betalande gäst(er) ingår gästen i jaktlaget över dagen. Gör ingen större skillnad på ordinarie medlem och gäst, bara vid eftersök. Är det gäst som orsakat eftersöket ingår hela jaktlaget i eftersöket tills det är klart. Är det någon av dom ordinarie som skjutit sköts det vid sidan om själva drevjakten så att dom som har betalat inte blir lidande. hinner väl tre till fyra såtar på en dag och lunch ingår.

Kan varmt rekommendera Kkjon!!!!

Och behövs det en till hund så hojta till[emoji39]