Publicerat November 3, 201510 yr Någon som vet och kan beskriva hur man gör för att få bilder tagna av åtelkameror att hamna i en molnbaserad tjänst? Nu får man mailboxen full och även om dessa mail taggas så de direkt hamnar i samma mapp och därmed inte fullständigt översvämmar allt så man inte ser andra mail så hade jag gärna sett att man kunde spara bilderna rätt upp i en molnbaserad tjänst typ dropbox, google drive, mycloud eller liknande.
Publicerat November 3, 201510 yr Tror att en lösningen är att ha en icloud mail och att bilderna skickas dit så sparas dem automatiskt i molnet Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 3, 201510 yr Författare Jag har just nu Gmail. Kan tycka att liknande funktion borde finnas där men inte hittat den än...
Publicerat November 3, 201510 yr Gmail kopplas ju till drive och drive va vitt jag vet har ingen sån funktion att den har mail i sig! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 3, 201510 yr Författare Mm får försöka se om jag hittar något bra sätt att få det automatiskt....
Publicerat November 4, 201510 yr Ifall du gör de, skriv till mig! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 14, 201510 yr Har själv ingen åtelkamera men man borde ju hur som helst kunna scripta det enkelt. Dessutom finns tjänster som t.ex. If this Then That som bl.a. tillåter dig att skicka attachments från Gmail till Dropbox.
Publicerat November 14, 201510 yr Författare Har själv ingen åtelkamera men man borde ju hur som helst kunna scripta det enkelt. Dessutom finns tjänster som t.ex. If this Then That som bl.a. tillåter dig att skicka attachments från Gmail till Dropbox.Tackar, verkar vara precis som det jag efterfrågar så ska testa. :-)
Publicerat November 20, 201510 yr Författare Här vet jag inte än... Från att haft besök nästan varje dag så har det sen testet startade varit lugnt... :-( Men bra att det funkar för Simon :-)
Publicerat December 3, 201510 yr Författare Lite feedback. Det funkar riktigt bra med att använda ITTT så det kan jag rekommendera :-) Är ju lätt att sen dela ut bilder till andra om man nu vill det från ex dropbox som jag kör mot.