Publicerat November 4, 201510 yr Kommer snart köpa en halvautomat, valet står mellan Browning bar, Benelli argo och Sauer 303. Sauern är ju dyrast, är den värd dem extra tusenlapparna? Hur står sig dessa mot varandra? Vilken är mest pålitlig? Någon som har egna erfarenheter från någon av dem här tre?
Publicerat November 4, 201510 yr Benellin skjuter inget vidare Bar skall numera skjuta rätt ok men är daterat i många lösningar Sauer skjuter lika väl som en vanlig repeterstudsare, är säker på Blaser vis samt är både i särklass snyggast och mest ergonomisk. Driftsäkerheten, tja där tror jag nog att det är rätt jämnt skägg. /Christian
Publicerat November 4, 201510 yr Vet inte om hustruns Argo är något undantag men den skjuter helt i klass med vilken normal klass 1:a som helst.. Däremot är den noga med patronlängd, fabriks funkar, men när jag försökte mata den med hemkokt Oryx så klagade den. Korrigerade längden på dem och så gick den fint igen.
Publicerat November 4, 201510 yr Kompisen har också en Argo i 30-06 som utan problem skjuter 5 skott inom en klisterlapp på 80m. Jag har klämt på både Bar å Argo så mitt val bli Argon med tanke på att Bar kändes ganska framtung. Vill man ha en ljuddämpare blir det ju ännu mer framtungt.
Publicerat November 4, 201510 yr Har själv en Argo i 30-06 och kan inte klaga på precisionen, de gånger jag gör mitt... Har aldrig fått ett eldavbrott med den som inte kan skyllas på annat (första kikarsiktesmonteringen av butik så satt vreden över utkastarhålet - och det kan man knappast klandra Benelli för).
Publicerat November 4, 201510 yr Författare Hm det verkar ju luta åt antingen Benelli eller Sauer då, frågan är om man gör sig råd dem där sista tusenlapparna och hur mycket det är värt..
Publicerat November 4, 201510 yr Nummer ett vilken kaliber hade du tänkt dig? Två vad kräver du av en säkring? Tre vad kräver du av vapnet precision, etc och vad ska den andvändas till? Fyra budget? Fem vad är kvar och vad känns bäst? När man sållat brukar svaret ge sig själv. S.
Publicerat November 4, 201510 yr Författare Nummer ett vilken kaliber hade du tänkt dig? + 30-06 Två vad kräver du av en säkring? + Desto säkrare desto bättre såklart, man det är inget jag prioriterar högst ? Tre vad kräver du av vapnet precision, etc och vad ska den andvändas till? + Såklart kul med bra precision men det är inte heller prio 1, blir väl vildsvin och eventuellt björn någon gång. Fyra budget? + Har råd med sauern men ligger egentligen lite i överkant... Fem vad är kvar och vad känns bäst? + argo & sauer, inte känt på någon av dem än. Ska försöka göra det. När man sållat brukar svaret ge sig själv. + Sant. S.
Publicerat November 4, 201510 yr Browning BAR Hc, alltså den med uppspännare, tycker jag är intressant. Om man jämför med Sauer, så har Browningen en stor fördel. Nämligen en vettig stockning. Sauer 303 har en rent ut sagt idiotisk stockning (kolvlängd) för det ändamål vapnet är till för. Testa den noga med ytterkläder innan du köper. För mig funkar den inte alls, och jag är 185 cm och testade i bara t-shirt...
Publicerat November 12, 201510 yr jag har en bar med en stalon whisper på med 47cm pipa lite framtung e det men jag e väldigt nöjd tycker den känns väldigt stabil speciellt med den extra tyngden som ljuddämparen ger och där e inga problem å skjuta täta serier med