Publicerat November 4, 201510 yr Har en tikka m70 12/222 och tänkte höra med er vilken ammunition ni anser vara den bästa för 222an och trädskällarjakt, alltså tjäder och orre, råkar ni veta någon bra för rådjur får ni gärna nämna dem också, men primärt är nu trädskällarjakt. Ps. Handladdar ej, så fabriks är de som gäller Mvh Henry
Publicerat November 4, 201510 yr Sköt mest med normas äldre 50 grains helmantel i min dåvarande Drilling ... Ypperlig var den fåglarna förflyttade sig bara lodrät ned.. Inte en enda trasig fågel som många säger att 222 ger... Fast då var väl hållen ca70 m å längre Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 5, 201510 yr Författare Normas äldre säljs de än? De än? Har sett 2 olika men ändå likadana 50 grainare?
Publicerat November 5, 201510 yr Nope norma kör bara 3.6g nu för tiden. Lapua är annars ett jäkligt hett val! Kommer köra på den om jag köper mig en kombi i 222rem
Publicerat November 5, 201510 yr Författare Nope norma kör bara 3.6g nu för tiden. Lapua är annars ett jäkligt hett val! Kommer köra på den om jag köper mig en kombi i 222rem Har ett paket med de äldre normas hemma, var på banan och provade dem, de gick riktigt riktigt bra så det är tråkigt att de inte finns att köpa fler, ska kolla på lapua
Publicerat November 5, 201510 yr Sök hos gammelfolk som äger 222 sen en tid tillbaka... Dom brukar ha liggande hemma. Å då är d rätt ammo:) Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 5, 201510 yr Min erfarenhet är att normas 50gr helmantel är ordentligt bättre än lapua 55gr. Jag har hade väldiga problem med köttförstöring med lapua, på de håll som oftast är aktuella under trädskällarjakt, (40-80m), men var det längre håll fungerade dom bättre.
Publicerat Augusti 2, 20187 yr Letar också efter en vettig kula tills handladdningen kommit igång rejält. Har en unghund så det viktigaste är att fåglarna hamnar i backen. Finns det någon fabriksammo som inte vänder fågeln utochin? 45cm pipa om det spelar någon roll.
Publicerat Augusti 3, 20187 yr 10 hours ago win94 sa: Letar också efter en vettig kula tills handladdningen kommit igång rejält. Har en unghund så det viktigaste är att fåglarna hamnar i backen. Finns det någon fabriksammo som inte vänder fågeln utochin? 45cm pipa om det spelar någon roll. Valfri helmantel.