Publicerat November 10, 201510 yr edit: Blir ingen parning av Pippi Min bror har parat en av sina tikar. Tjäderhedens Jessi med Skipfjordhönas Prinsen läs mer längre ner i tråden
Publicerat November 14, 201510 yr Hejsan ! Undran: är de en parning som avelrådet ger sin rekommendation till ? MVH: Tjäder
Publicerat November 14, 201510 yr Författare edit blev ingen parning av Pippi min bror har parat en kullsyster istället. Läs mer nedan
Publicerat Mars 28, 201610 yr Författare Det blir ingen parning av Pippi. Min bror har parat en av sina tikar, en kullsyster till Pippi. Tjäderhedens I Jessi reg nr: S36089/2009 är parad med Skipsfjorhönas Prinsen reg nr: S22777/2005 Jessi är lättlärd och arbetsvillig, välrevierande och lättförd. Går bra både på skog och fjäll med mycket bra kontakt. Mycket bra apportör både på land och vatten. Tog sin 1 ökl just under 3-års ålder och en månad senare i sin första start i skl så placerade hon sig som 1 skl cert med cacit.Jessis meriter 2 ökl, 1ökl , 2 Skl skog / 1 ökl, 5skl, 1 skl cert 1 skl cert,cacit fjäll, 1 skl fjäll Prinsen är en arbetsvillig hund som inte viker ner sig, med utmärkt reviering och mycket skarp näsa. Han har cert både på skog och fjäll. 2009 vann Prinsen fjäll SM och blev även det året med en del andra priser årets brittiska fågelhund. Prinsen är även Svensk jaktchampion liksom sin far och sin mor som är norsk jaktchampion. kommer mer info på min brors hemsida: http://tjaderheden.blogspot.se/p/kommande-valpar.html Min bror bor utanför Skellefteå. Om jag räknat rätt så blir valparna leveransklar V29
Publicerat April 14, 201610 yr Författare Min bror kommer även att hålla valpträffar med teori, dressyrträning etc. Han har en ettårig hundutbildning i grunden från Jenning skolan i Robertsfors och har dessutom gått fågelhundsinstruktörsutbildning på Hundskolan Vision med Mattias som lärare. Har hjälpt till på en del av Mattias kurser mm. Fredrik har stor erfarenhet av jakt med stående fågelhund framförallt i skogsterräng men även i fjällmiljö. Jessi har bla deltagit i skogs SM. Mormor till de kommande valparna förde min bror till vinst i skogs SM 2008. Prinsen har bla vunnit fjäll SM 2009 och är jaktchampion. Både tiken och hanen är högt meriterade både på skog och fjäll. Lättdresserade med god näsa och jaktkloka så de anpassar söket efter terrängen. Så är man intresserad av en valp från en riktigt bra parning med möjlighet till kvalitativ dressyrhjälp så kan man gott höra av sig. Normala valppriser. http://tjaderheden.blogspot.se/
Publicerat Maj 13, 20169 yr Författare Jessi gick tom. Köper mig en tikvalp från annan kennel. Mer info om det kommer så småningom i en annan tråd.