Publicerat November 10, 201510 yr Som rubriken lyder tips på en bra svarv och inte lees lilla handjagare och eftersom jag e en snål jävel så priset har oxå betydelse:)
Publicerat November 10, 201510 yr Lyman universal funkar fint och får du ny för runt 900 spänn inkl massa piloter.
Publicerat November 14, 201510 yr Lees skruvdragarsvarv. Den är riktigt bra. Har aldrig provat en vanlig svarv men kan inte se fördelen Kan rekommendera att välja svarvstålet med träkulan (ball cutter), den vanliga blir man trött i fingrarna av efter en stund. Men behöver en kaliberspecifik längdguide o hylshållare, lockstud (den del man fäster i skruvdragaren) och ett svarvstål (cutter). http://vildsvin.se/list_varugrupp.asp?t=Hylsm%E4tning&varugrupp=254〈=sv
Publicerat November 16, 201510 yr Jag använder Lee´s skruvdragarsvarv (se ca. 7 min in i videon). Är billig och fungerar perfekt. Kör den på 6.5x55, 8x57 samt 5.6x52R, som jag fick specialtillverkad för mig.