Publicerat November 11, 201510 yr Fick hem en gul jakt labradorvalp i går. Håller på och vänjer den med dom övriga i flocken. 3 katter 1 tollar tik och en Adb hane. Det är lite spänt i början, men man får ta det lite lungt.
Publicerat November 11, 201510 yr Författare Detta är en populär post. En bild på Gullan. Från en uppfödare med bäst statestik på höftleder i sverige. Nu river man morötter,kokar ris blandar med A-fil och rå nötfärs och lite doggy.
Publicerat November 11, 201510 yr Detta är en populär post. Söt [emoji4] Men kalla mig gärna gammalmodig, men en labbe skall vara svart. Endast svart och ingenting annat än svart [emoji6] Men man blir att bra sugen på en även om din är gul.
Publicerat November 12, 201510 yr En bra apportör är svart......eller möjligen gråskimmel![emoji1] 1 rätt där, men sen så spårar det ut ordentligt . Skimmel ja, men inte grå utan brun eller röd .
Publicerat November 12, 201510 yr En bra apportör är svart......eller möjligen gråskimmel![emoji1] Skimmel ja, men inte grå utan brun eller röd [/url] Tipset är väl att välja jakthund efter linjer och inte efter utseende... Men alla gör ju som de vill...
Publicerat November 12, 201510 yr Det är kul med labbar, så länge de inte ser ut som svarta pointrar! Det är fan att man har så bråttom att få upp snabbheten i ras att man tar till sånt, allt för att briljera i " Jaktagility " Dock är jag heller ingen vän av utställningslabbar/ tjocklabbar m korta ben. Jag är inne på min 2:a jaktlab som är gul på pappret men åt det röda hållet , och min 4:e Chesapeake ( brun) Gamla Labben var svart och väldigt propertionerlig i kroppen... hoppas det är en bra linje för då är de väldigt lättlärda med stor jaktlust. / P
Publicerat November 12, 201510 yr När man hör tänderna skallra i båten är det lätt att tänka sig en labbe igen, goa jyckar.
Publicerat Januari 6, 201610 yr Helt missat den här tråden. Grattis till valpen och hoppas att det går bra. Det finns fördelar med svarta labbar och det är att de är så vanliga på jakterna. Om, vilket naturligtvis inte händer, hunden hittar på bus på en jakt, så är det smidigt med en svart för då är det bara att lossas som att det inte är ens egen hund som gör fel, särskilt inte vid samlingen. Har man en gul eller en röd är det svårare att komma undan.
Publicerat Januari 6, 201610 yr Författare Hon tar för sig ordentligt, tur min Adb hane är bestämd men snäll.