Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kronhjort i Norge

Featured Replies

Publicerat

Hej! Har blivit bjuden på en kronhjorts jakt i norge av en vän. nu undrar jag om någon här på forumet har jagat i norge och har koll på vilka papper man skall ha i ordning? har skickat mejl till både tull och polis men fortfarande inget svar..

De saker som folk har sagt till mig är:

Passet
Licenser på bössa och dämpare
svenskt jaktkort
Norskt Jaktkort

Vapen/tulldeklaration?

Något Mer än det? och vet någon vänlig själ vart man enklast fixar en Vapen deklaration samt ett norskt jaktkort?

Ha en fin dag allihopa  :smile:  Mvh Henke

Publicerat

Vapenpass måste du skaffa också och du smuggla fan ingen öl eller tobak när du åker över gränsen, mer än en person har fått vapen tagna av tullen här där jag jobbar för att dom har för mycket brännvin med sig över

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Norge är inte med i EU, således är de inte intresserade av ett sådant pass. Tror din lista är komplett vad jag kan minnas.

Häftig jakt, hoppas du har gjort fysläxan ty skottland är semester jmf med norska berg. Har provat en gång för ca 15 år sedan, fick ingen hjort men sköt en älg vilket jag hann ångra ca 300ggr när den skulle ner från berget.

tackar för svaret!  :smile:

• 8 months later...
Publicerat
På 2015-11-13 at 15:15 19Henke94 sa:

tackar för svaret!  :smile:

Norge är inte med i EU, således är de inte intresserade av ett sådant pass. Tror din lista är komplett vad jag kan minnas. Häftig jakt, hoppas du har gjort fysläxan ty skottland är semester jmf med norska berg. Bra för ens utveckling tycker jag i alla fall. Har provat en gång för ca 15 år sedan, fick ingen hjort men sköt en älg vilket jag hann ångra ca 300ggr när den skulle ner från berget.  

tack från mig med. ska själv åka väster ut på lite jakt :)

Publicerat

Gällande att passera gränsen med vapen så behövs inget speciellt, bara stanna och berätta att du har ett vapen med dig så får du fylla i ett papper, sedan får du stanna på hemvägen och berätta att du har med bössan ut. Första gången jag passerade gränsen hade jag förberett med ifyllda dokument men det är helt onödigt.