Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Compact Sporting tävlingar i höst/vinter

Featured Replies

Publicerat

I Skåne skjuts vintercupen i Compact Sporting, första tävlingen har redan varit och nästa är den 28/11 i Börringe, som ligger någon mil från Malmö nära Skurup flygplats

http://vintercup.svensktskytte.se/inbjudan-2015-2016.pdf

Tävlingarna är öppna för alla och kräver inte tävlingslicens även om det så klart är bra att ha. 

Iom att jag är knappt habil inom hagelskyttet får gärna någon annan här inne också bli med så att jag har någon att kampas med i bottenstriden.

Väl mött där, eller hur man formulerar det. /CHristian

Publicerat

I Skåne skjuts vintercupen i Compact Sporting, första tävlingen har redan varit och nästa är den 28/11 i Börringe, som ligger någon mil från Malmö nära Skurup flygplats

http://vintercup.svensktskytte.se/inbjudan-2015-2016.pdf

Tävlingarna är öppna för alla och kräver inte tävlingslicens även om det så klart är bra att ha. 

Iom att jag är knappt habil inom hagelskyttet får gärna någon annan här inne också bli med så att jag har någon att kampas med i bottenstriden.

Väl mött där, eller hur man formulerar det. /CHristian

Krävs "skyttekort"  ?  För övrigt  verkar det som ett kanonupplägg, här uppe är det i princip bara KM man kan skjuta , ja om man få hålle m egna plugg förstås

/ P

Publicerat
  • Författare

Nej,

som sagt det är öppet för alla iom en Jägarklass, men man kan tävla med/inom sin klass om man har kort/tävlingslicens, vad mer är, då får man statistik./Christian 

Publicerat

Hade onekligen varit trevligt som tusan, men det är ju i jaktsäsongen.. Och dom senare tävlingarna är precis i sluttampen av säsongen, och efter. Frun i huset hade nog inte varit odelat positiv om jag åker iväg på dylikt.. 

Publicerat

Hade onekligen varit trevligt som tusan, men det är ju i jaktsäsongen.. Och dom senare tävlingarna är precis i sluttampen av säsongen, och efter. Frun i huset hade nog inte varit odelat positiv om jag åker iväg på dylikt.. 

inte för att jag letar - men den frun som är positiv till allt sådant, den som drar den lotten behöver ingen Euro-jackpot vinst!

/M

Publicerat
  • Författare

Det är lättare att bli förlåten än att få lov, 

så frågan om detta med hemmafronten lämnar vi helt enkelt i det fördolda. Jag kan ju säga att jag har förhoppningen om att kunna åka på tävlingarna, inte att jag kommer att göra det. /Christian

Publicerat

inte för att jag letar - men den frun som är positiv till allt sådant, den som drar den lotten behöver ingen Euro-jackpot vinst!

/M

finns det fruar som inte tycker om skytte???!!!
Publicerat

Har också ambitionen att skjuta några tävlingar i år med start i börringe. Väntar dock tillökning så får se om sambon släpper iväg mig.

Sköt ett par tävlingar inkl. finalen förra året och gillar grenen och upplägget starkt.

Christian, du råkar inte ha en browning med långa pipor? I så fall tror jag vi träffades på en deltävling i Ystad förra året.

Publicerat
  • Författare

Johan,

grattis till den väntande tillökningen, den browningen är tyvärr belastad med en spricka i stocken, utöver det så är det synnerligen klarsynt och minnesrikt av dig att minnas den tävlingen och de du mötte då, men visst är det jag som är han. 

Jag förväntar mig att vi ses i Börringe, mindre än 20 min från staden i bara motorväg, det kan inte komma något barn på den tiden, men det räcker säkert inte som argument. /Christian

Publicerat

Tack

Kul att ha ett ansikte på någon här i alla fall. Det är rätt troligt att jag dyker upp, Börringe är trots allt hemmabana för min del.

Publicerat

finns det fruar som inte tycker om skytte???!!!

De måste vara dåligt injagade........

Publicerat

Alla tips för injagning mottages gärna... 

Publicerat
  • Författare

Mitt tips- helt ärligt och uppriktigt, 

jag försöker att komma hem, vara glad, positiv och berätta hur mycket jag saknat min älskade men att det var fantastiskt att få vara iväg för att få chansen att sakna henne. Än så länge fungerar det rätt bra. /CHristian

Publicerat

jag försöker att komma hem, vara glad, positiv och berätta hur mycket jag saknat min älskade men att det var fantastiskt att få vara iväg för att få chansen att sakna henne. Än så länge fungerar det rätt bra. /CHristian

Du är en mycket klok och vis man C!

/M

Publicerat

Det ser jag som självklart, och nästan som en förutsättning för att komma iväg igen  :thumbsup:

Publicerat

Går även bra att träffa dom på skjutbanan. Det gjorde jag ;-)

Publicerat

Går även bra att träffa dom på skjutbanan. Det gjorde jag ;-)

En sak är säker, vissa vet hur en slipsten ska dras - jag är uppenbarligen inte en av dem :biggrin:

/M

Publicerat

Behöver inte leta heller :-)

Här har tävlingarna inte startat ännu. 13dec drar mälarcupen igång med en 100 duvors i Gyttorp.

Dagen till ära fick man idag ett erbjudande om klubbyte mao en månad att fundera på.

Publicerat

Behöver inte leta heller :-)

Här har tävlingarna inte startat ännu. 13dec drar mälarcupen igång med en 100 duvors i Gyttorp.

Dagen till ära fick man idag ett erbjudande om klubbyte mao en månad att fundera på.

Vem i Åsbro har frågat dig......?? :tongue:  :thumbsup: Men ni är hjärtligt välkomna!

Publicerat

Det är ju ännu längre bort ju!