Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lyman el Smartreloaders krutdos, någon?

Featured Replies

Publicerat

Står i valet och kvalet om jag ska köpa hem Lymans gen6 eller smartreloaders gen II automatiska krutdoserare?

Kan inte bestämma mig :wallbash: , kanske någon kan ge lite input om dessa? :thumbsup:

Publicerat

Följer då jag själv är i köptagen på en lyman gen6 (200 us hos nachez). Men jag har rcbs som rivalen.

Publicerat

Jag har inte testat lyman eller smarten, men kan varmt rekomendera RCBS. Lite dyrare men den funkar bra :thumbsup: .

Publicerat
  • Författare

Kan bara hålla med dig faxe, RCBS går i en klass för sig när man jämför lyman och smarten. Tyvärr är priset lite mer än jag känner för att lägga just nu.

Publicerat

Jag har en RCBS och har sett en Hornady Lock 'n Load in action. Med all respekt för ägaren till den sistnämnda så är den maskinen ett skämt i jämförelse med RCBS:en - känns nästan som något man får med i ett Corn Flakes-paket.

RCBS Chargemastern är den absolut vettigaste investering i handladdningen jag gjort. För några år sen hade Vapex en drive och sålde dessa för 3000 eller om det var 3300 - det var inte mycket att tveka på ;)

Publicerat
  • Författare

Du har bra åsikter som vanligt Rikard, tror jag köper en våg och avvaktar tills den dagen då jag kan köpa mig en RCBS.

Publicerat

Du har bra åsikter som vanligt Rikard, tror jag köper en våg och avvaktar tills den dagen då jag kan köpa mig en RCBS.

Ledsen att jag inte på något sätt besvarar din frågeställning :ph34r:

Publicerat

För mig var det ett svar på min frågeställning eftersom ekonomen i mig kikat efter Hornadys variant - det är bättre att handla bra pinaler och gråta en gång...

/M

Publicerat

Rcbs 290 och lyman 200 dollar på natchezss. Tillkommer moms o frakt.

Publicerat
  • Författare

Det gjorde du på sätt och vis, säger som Maichel. Bättre att köpa kvalité och gråta en gång, istället för att gråta varje gång man ska använda den!

Ett litet tillägg...din inkorg är full Rikard;)

Publicerat

Mmm sneglat lite på detta.. Köper detta att gråta en gång bla bla bla.. när det gäller tex optik som man är jätteberoende av och använder alltid. Men för att sätta ihop säg 50-200 pilar per år?? 

Magkänslan säger att tex Hornady, vars övriga grejer jag gillar, duger gott åt åtminstone mej.. eller?

Publicerat

Jag har en från smartreloader som jag älskar, enkel att ställa in dom olika hastigheterna på för olika krut och den funkar kalas.

Köpte min begagnad för en tusing och det känns som ett rejält fynd.

Att göra laddstegar är en fröjd, även finammo används den flitigt till.

Fast att ladda bulk är meningslöst, då ska det gå fort och det är inte maskinens starkaste sida.

Publicerat

Rikard. Har tänkt att utöka laddrummet och har sneglat ett tag på rcbs o lyman. Gillar lyman g6 då den är kompakt och skall väga bra, men rengöringen verkar stökig, alltså när man skall byta krut, och det råkar man ju göra en del. Hur funkar det med rcbs:en, är det bökigt?

• 1 year later...
Publicerat

bumpar tråden lite om nån har köpt på sej nån lyman gen 5-6 som kan berätta om lite erfarenheter