Publicerat November 16, 200619 yr Hej, Pratade med grannen om allehanda rovdjur vi har på skogen och då berättade han att bekanta till honom sett mårdhund flera gånger precis här i närheten. Hade ingen aning om att det fanns sådana här i norra Östergötland, trodde bara det fanns uppe i Tornedalen med omnejd som invandrat från Finland. Eller har de sett fel? Kalle
Publicerat November 16, 200619 yr Hej,Pratade med grannen om allehanda rovdjur vi har på skogen och då berättade han att bekanta till honom sett mårdhund flera gånger precis här i närheten. Hade ingen aning om att det fanns sådana här i norra Östergötland, trodde bara det fanns uppe i Tornedalen med omnejd som invandrat från Finland. Eller har de sett fel? Kalle Medans jag bodde i Huskvarna och sällskapade med en tjej från en by mellan Huskvarna och Gränna -86-87 så såg Vi en mårdhund vid ett tillfälle där.
Publicerat November 16, 200619 yr Känner 5-6 personer här runt Växjö som är helt säkra på att de sett mårdhund. Och jag har alltid trott på det. Men har börjat tvivla. :- Vill nog ha fotobevis eller att någon skjuter en.
Publicerat November 16, 200619 yr Jag jagade i Horn i Kisatrakten och där var det ett par "gubbs" som sett 1 för ett par år sedan. Själv såg jag en misstänkt i Myssinge i Uppland för 5 år sedan.
Publicerat November 16, 200619 yr finns det nån tillförlitlig avskjutning av mårdhund i sverige, utanför tornedalen?man hör många som har sett, men ingen som fångat eller pangat mårdhund?