Publicerat November 17, 201510 yr Då har jag äntligen fått licensen för byssan den är i kaliber 20/22magnum och verkar iaf vara i bra skick gav 1000kr för den så de var som fått min fråga är om nån där ute har nån erfarenhet av den eller liknande modeler och vet hur dem är skjut mäsigt? å andra frågan är vad ska jag he för optik på den? de sitter en kikare med tyska 1an på den just nu (jag har aldrig lärt mig skjuta med den typen) å den verkar inte ha nå öppna riktmedel monterade heller. Så kortfattat är den skjut mässigt duglig på (jägar mässiga avstånd) och vilken optik rekomnderas alternativt låta sätta dit öppna riktmedel. Tacksam för svar ^^
Publicerat November 17, 201510 yr Inte haft en sådan men letade efter en tills jag hittade en tikka m07a. Är det friliggande kulpipa på den eller den fasta? Friliggande vet jag har skjutit hyfsat iaf samt att trycket kan bli riktigt bra efter att en smed tittat o fixat med det lite. Grymt lätt o smidig bössa
Publicerat November 17, 201510 yr Författare det är lödda pipor på den så lite värme känslig får jag nog räkna med att den är men de borde väll gå an om man inte avfyrar kulpipan direkt efter ett hagelskott oja den kändes lätt å behändig när jag provat den i affärn
Publicerat December 3, 201510 yr Författare så bössan är hämntad och ammon inköpt^^ ska bli intressant å kolla hur den går ^^ nån som kan rekomendera bra kulamunition i 22magnum för mindre pälsvilt? jag köpte cci varmint/smalgame hollowpoint
Publicerat December 3, 201510 yr 40 grain HP, (?) det är en trevlig kula med bra terminaleffekt, skjuter ok i min quad. /Christian
Publicerat December 3, 201510 yr Författare 40grain HP de stämmer christian detta är den 1a 22magnumen som jag äger så är inte så hemma på dessa olika kulor å fabrikat xp
Publicerat December 3, 201510 yr 50 grains laddningen är intressant, skickar lätt in 22WMR i 222 rem divisionen på korta håll, bekymret jag upplevt med kulan är bristande expansion på lite längre håll, å andra sidan ger det liten köttförstöring men kanske lite längre flyktsträckor. Kul att den sköt väl i en vilde. Christian Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 19, 201510 yr Författare Mm får lov att prova att hitta 50grain laddningen då ^^ provsköt med mina 40grain igår och dem gick bara fint i bössan satte en 3klöver på 80meter^^
Publicerat December 19, 201510 yr Jag hade en sån å gillade den inte. Trång som attan å sparka rätt ordentligt med hagel. Kulpipans precision va tämligen sugig! Hoppas din är bättre då den i övrigt är en smidig liten pang.
Publicerat December 19, 201510 yr Författare Huggy jo den är liten och lätt men de var exat vad jag leta efter med^^ jo nå många hagelserier i bänken gör man inte så gärna xp men de går bättre om man står märkte jag ^^ hade nog flyt när de kommer till kul pipan.med andra ord? Mm men om jag nu framöver skulle vilja räfflaom pipan är de möjligt? Tycker att pipmatrialet ser tjockt och fint ut iaf^^
Publicerat Mars 31, 201610 yr Författare efter mycke om å men så har jag lyckas lägga upp bilder på den (är inte så teknisk av mig xp) så den som är intreserad kan kika på galeriet^^
Publicerat April 1, 201610 yr Bössan.. Såg jättetrevlig ut ju! Hade för mej att det var svarta rätt trista lådor på dessa men denna var ju fin!
Publicerat April 5, 201610 yr Författare hipshot eller hur? lådan är silvrig (ich) med en mushoppande räv på ena sidan och en lyftande kalkon på den andra ^^ tyvär börgar graveringarna bli lite slitna men dem ser fina ut än så länge^^ men då är de tydligen DL deluxe versionen med savage 24 E-DL heter den tydligen ^^