Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilket vilt

Featured Replies

Publicerat

En tanke slog mej idag. Vilket vilt ger en/den lilla extra känslan?

Hjort älg rådjur vildsvin i all ära men för mej är det faktiskt rabbis och kråka!

Rabbisjakt med hund är något jag är uppväxt med men på senare år tycker jag rabbispyrch med finkalibrigt är helt fantastiskt.

Kråkan är ett utmanande vilt tycker jag och lyckas man med uv/bulvaner camo gömsle osv lura ner några kappor är dagen gjord.

Fyll gärna i med era speciella vilt

Skjut o njut

Mvh Ken1

Publicerat

Måste nog va tråkig nog att säga smyg och lockjakt på råbock. Det är dom jakterna som gett mig mest spänning och satt mig som jägare på prov [emoji3]

Publicerat

Kråkor som är skit sura över Uven.

Gäss som kommer kacklande.

Och räven när den kommer som skjuten ur en kanon framför stövaren!

Då slår hjärtat lite extra.

Annars all jakt med hund.

S

Publicerat

För mej så är det inte så mycket viltet som jaktformen som ger det lilla extra men få saker som slår smygjakt på räv

Publicerat

En tjädertupp i topp är svårslaget för mig! :)

Publicerat

Lockjakten på räv har satt sig mest i minnet hos mig!

Känslan att överlista och lyckas sitta rätt osv.

Även vid hundjakt så ger de mig mest adrenalin påslag.

Publicerat

Räv! Rääääääv!!!! En riktig motståndare! Lockjakt är underbart, men ett riktigt stövardrev.........oooooohhhhh!!!!!!

Sen är en riktigt bra fågeljakt trevligt, men inte alls i närheten.........

Publicerat

Tänkte länge att inget slår räv. Sen sköt jag mina första mårdar och fick tänka om, det lilla djuret tar rävspänningen till nästa nivå!

Publicerat

Morkulla över hund. Riktigt roligt och utmanande.

Publicerat

Hos mig är det drevjakten med hund som är bäst, jag har en petit basset grifon. Rådjur i all ära, men när man förstår att det är en räv hon fått upp. Då slår hjärtat lite extra. post-12976-1448863645129_thumb.jpg

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Bockjakten gillar jag nog bäst! Att med bara bössa och kikare smyga runt på olika ställen eller sitta och vänta vid ett bra pass. Så helt plötsligt står han där..

Sen är det en viss skön känsla efter mycket arbete med en grisåtel att sitta i mörkret och höra hur det kommer fram och få sikta in sig på en och trycka av.

Drevjakt givetvis när taxen får upp något och man står på helspänn och väntar på vad som skall komma.

Publicerat

Två jaktformer kittlar lite extra, dels duvjakt på sträck eller över bulvaner samt kustjakt efter sträckande sjöfågel kan sitta i timmar eller tills skotten tar slut.

/Mike

Publicerat

Instämmer med Mike, utöver det så gillar jag innerligt den enkla jakten i form av smygjakt på klövvilt där doven har en absolut särställning. Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Gå bakom en rivig liten cocker eller springerspaniel med full fart i snåren efter fasaner.

/M

Publicerat

Ripjakt med stående på fjället. Vidderna på fjället och hundarna får verkligen sträcka ut i sitt sök. Har hänt att jag glömt att skjuta när någon hund gjort ett riktigt bra fågelarbete.:-)

Publicerat

Älgjakten m hund eller dito grisjakt är nog nr1. Annars är ju fågeljakt alltid roligt då det oftast händer ganska mycket...

Då tänker jag mig först och främst på sträckjakt på tex. duvor och/eller gäss [emoji3]

Skickat från min iPhöne

Publicerat

Smygjakt! Oavsett vilt. Även smygjakt på kanin med 22a som nämndes tidigare är fantastiskt kul!

Publicerat

Predatorer oavsett ras säger jag. En riktigt fin fullvuxen kråka som man får in en riktigt fullträff på när den sakta glider fram över trädtopparna är inte fy skam alls.

Men räven vid grytjakt är sån spänning! Eller varför inte efter grävling. När man väl tagit sig ner till den och ser hundens bakre halva stå o vibrera o skaka i takt med skällande på djuret framför. Då känns det bra!

Publicerat

Kråkjakten är nummer ett tätt följt av taxjakten på rå. Men gillar all jakt med hund, skulle gärna jaga fågel med hund en gång vilket ser fantastiskt roligt ut.

Publicerat

Räv med hagel, när man får de sådär riktigt nära så blodpumpen nästan sprängs av spänningen. Får gärna vara hund efter. 

Sen tycker jag det är något speciellt med älgen, mäktiga. 

Publicerat

Är väl inte så mycket viltet som jaktformen. Jakt med ställande hund. Sen kvittar det om det är älg,gris,grävling eller räv hunden ställt.

Publicerat

Orrar och tjädertuppar i topp! utan konkurrens. För mig slår det all annan jakt med hästlängder, konstigt eftersom jag är sörmlänning kanske, men för mig sitter högviltet i topp.