Publicerat December 2, 201510 yr Detta är en populär post. God morgon alla glada (och även ni morgontrötta) George heter jag och är en 40-årig blivande jägare. Har bara högviltet kvar och hoppas få tillfälle att göra klart det inom de kommande veckorna. Bor i Skåne och har inte fixat någon jakt ännu men tänkte kolla upp ett gäng viltvårdsområden som kan vara intressanta. Ska följa med som drevkarl på ett av dem nu på söndag och hoppas få se en massa kul. Har tävlat en hel del i luftgevär i unga år och saknade skyttet så mycket att jag tidigare i år började tävla i pistolskytte men det saknades något så jakten hoppas jag fyller ut det tomrummet. Pistolskyttet tänker jag fortsätta med och i synnerhet fältskyttet. Hjort är något jag personligen tycker är ett av de finaste djuren vi har i våra skogar och samtidigt en personlig favorit på tallriken. Rådjur har vi ju också ganska gott om här nere så det hoppas jag få nöjet att springa på några också. Vildsvin har jag tyvärr dålig erfarenhet av på tallriken men kan tänka mig att grisjakten är enormt spännande så det kan jag nog tänka mig att söka upp också men det är inte lika prioriterat. Eftersom jag inte är riktigt klar över vad jag kommer ha möjlighet att jaga eller vilket som lockar mest så har det varit lite svårt att välja lämpliga bössor. Har i nuläget bestämt mig för att börja hyfsat enkelt med bössorna så en Sako Vamint L691 i 6,5x55 med ett äldre Leupoldsikte och en A-Tec ljuddämpare blev valet som klass 1 bössa samt en äldre Baikal 27:a till gåsjakten. Har tidigare flugfiskat en hel del och trivs väldigt bra i naturen. Då utbudet på flugfiske är något sparsamt i Skåne om man inte ska stå och nöta vid havet eller ännu värre i något P/T-vatten så har fiskeprylarna mest samlat damm de senaste åren. Ser fram emot att lära mig en massa inom jakten och tror säkert jag kan hitta en hel uppsjö med information i forumet. Väl mött!