Publicerat December 5, 201510 yr Tänkte slänga dämpare på min r93, kalibern är .270.. Har hört lite olika hausken är bra, stalon är bra och steg är bra för den kan man göra rent lättare. Jag går ju mestadels med hundarna och annars vill jag ha den till spannmålsjakten. Så tips fördelar och nackdelar med olika dämpare, kan man få lite input? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 5, 201510 yr Har provat lite dämpare men lätta jaktdämpare med bra dämpning så är de 2 som jag tycker är riktigt fina. Hausken JD224 A-tec Carbon 3 S.
Publicerat December 5, 201510 yr Författare Har provat lite dämpare men lätta jaktdämpare med bra dämpning så är de 2 som jag tycker är riktigt fina. Hausken JD224 A-tec Carbon 3 S. Något som är bättre/ sämre med dem? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 5, 201510 yr Priset är skit! Men dämpningen är fin och hausken är riktigt lätt. S.
Publicerat December 5, 201510 yr Författare Priset är skit! Men dämpningen är fin och hausken är riktigt lätt. S. Rengöring då?Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 5, 201510 yr Detta är en populär post. Rengöring då? Skickat från min iPhone med Tapatalk Fråga någon annan? Här skjuter vi tills skiten går sönder.
Publicerat December 5, 201510 yr Författare Ok nästa fråga, letat runt på nätet och hittar ingen dämpare för 270, går de i en .30? Eller är jag helt ute och cyklar? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 5, 201510 yr Inte för att vara sån, men jag är nöjd med min Stalon W110 också! [emoji6] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 5, 201510 yr Hausken, A-TEC, Stalon, V-MAC och RCC är bra dämpare. Verkar gediget tillverkade och håller jämna tolerancer- trevliga att arbeta med och inget krångel om man får problem. Roger (RCC) kan vara lite seg på att skicka grejer. Håll dig från Sonic (som jag börjar inse VARFÖR dom är billiga) och ASE-UTRAS bojsänken.
Publicerat December 6, 201510 yr Ok nästa fråga, letat runt på nätet och hittar ingen dämpare för 270, går de i en .30? Eller är jag helt ute och cyklar? Skickat från min iPhone med Tapatalk Använd 7mm dämpare - ligger ju väldigt nära 270 (6,9mm). Mvh Joacim
Publicerat December 6, 201510 yr Jag har Stalon compakt och är mycket nöjd med den. Tre olika fronter 22, 30 och 9,3. och endast en licens till bakstycket . Jag säger köp en delbar, så du kan byta fronter till olika kalibrar .
Publicerat December 6, 201510 yr Författare Hausken, A-TEC, Stalon, V-MAC och RCC är bra dämpare. Verkar gediget tillverkade och håller jämna tolerancer- trevliga att arbeta med och inget krångel om man får problem. Roger (RCC) kan vara lite seg på att skicka grejer. Håll dig från Sonic (som jag börjar inse VARFÖR dom är billiga) och ASE-UTRAS bojsänken. Du som är smed, är det som Joachim säger att jag ska ha en 7mm dämpare till min 270? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 6, 201510 yr Aim-zonic tycker jag bygger fina dämpare. Jag har predator och frun en triton 50. Dämpar inte lika bra som Hausken och A-tec men ligger bra i pris och dem är delbara. Triton 50 går att byta fronter. Min predator går de att byta bakstycket då den är front monterad till annan gänga. Ska nyttja dden både på 9,3 och 308win S.
Publicerat Mars 1, 201610 yr Författare Har bestämt mig för stalon w110, ny fråga har inte gängat bössan men om jakt kör en drive med billigare dämpare så min fråga är, vad ska jag beställa för gänga på dämparen? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 1, 201610 yr Har bestämt mig för stalon w110, ny fråga har inte gängat bössan men om jakt kör en drive med billigare dämpare så min fråga är, vad ska jag beställa för gänga på dämparen? Skickat från min iPhone med Tapatalk Ska nog också slå till på en Stalon w110. Man får passa på när Sthlm är rappa på att hantera licenserna. Vart hittar man dämparen billigast? Någon som kör rea nu? Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Publicerat Mars 1, 201610 yr Har bestämt mig för stalon w110, ny fråga har inte gängat bössan men om jakt kör en drive med billigare dämpare så min fråga är, vad ska jag beställa för gänga på dämparen? Skickat från min iPhone med Tapatalk Beror på vad du har för grovlek fram på pipan <17mm = M14x1 >17mm = M15x1 Är min personliga åsikt, då får du en vettig stödkant för dämparn att bottna mot. Mvh Joacim
Publicerat Mars 1, 201610 yr Författare Ska nog också slå till på en Stalon w110. Man får passa på när Sthlm är rappa på att hantera licenserna. Vart hittar man dämparen billigast? Någon som kör rea nu? Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk Pn jakt har 15% så de kostar typ 2600 Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 1, 201610 yr Författare Beror på vad du har för grovlek fram på pipan <17mm = M14x1 >17mm = M15x1 Är min personliga åsikt, då får du en vettig stödkant för dämparn att bottna mot. Mvh Joacim Tack för kanon svar! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 1, 201610 yr Är Std pipa du har? dom är 17mm i mynningen om den inte är äldre R93 då är den tynnre har jag för mig. Så 14x1
Publicerat Mars 9, 201610 yr jag måste ju slå ett slag för VMAC-har två dämpare från dem en Vmac4 och en Vmac Havanna 175. Fördelen då? Bra service, fungerar bra, Vmac 4an kan jag byta fronter på, Havannan är jäkligt lätt. men det är jag det.