Publicerat December 8, 201510 yr http://www.svd.se/vapensamlingar-ett-kulturarv-eu-vill-forstora/om/debatt
Publicerat December 9, 201510 yr Författare Ja, den lyfter en aspekt som iaf jag har inte sett i media än, utöver att den också synar hur förfarandet gått till hittills.
Publicerat December 9, 201510 yr När jag läst senaste tidens inlägg så får jag uppfattningen att den politiska opionen har vänt kappan efter vinden till viss del. Från ett känt partis numera raderade inlägg på facebook som sympatiserade med det ursprungliga inlägget från EU kommissionen, där numer inrikesministern har ändrat uppfattning till viss del. Halvautomater för jakt är fortfarande ett relativt vitt område från deras politiska ställningstagande. Jag sympatiserar med att lagförslaget återremitteras till EU administrationen för konsekvensanalys och omarbete, till trots så finns det en del bra i förslaget som att deaktiverade vapen ska behandlas likaledes i eu. Två stift i pipan är rena skämtet mot att plombera pipan för evigt.
Publicerat December 9, 201510 yr När jag läst senaste tidens inlägg så får jag uppfattningen att den politiska opionen har vänt kappan efter vinden till viss del. Från ett känt partis numera raderade inlägg på facebook som sympatiserade med det ursprungliga inlägget från EU kommissionen, där numer inrikesministern har ändrat uppfattning till viss del. Halvautomater för jakt är fortfarande ett relativt vitt område från deras politiska ställningstagande. Jag sympatiserar med att lagförslaget återremitteras till EU administrationen för konsekvensanalys och omarbete, till trots så finns det en del bra i förslaget som att deaktiverade vapen ska behandlas likaledes i eu. Två stift i pipan är rena skämtet mot att plombera pipan för evigt. Nya regler för deaktiverade vapen behövs inte. Det finns redan sedan många år tillbaka. Det som skulle behövas är att de ansvariga tar sitt ansvar så det börjar fungera bättre. Det ansvariga? Jo, EU-kommissionen. Lite lustigt att det enda vettiga förslaget från EU-kommissionen är ett förslag som de själva redan har fått klubbat.
Publicerat December 11, 201510 yr Nya regler för deaktiverade vapen behövs inte. Det finns redan sedan många år tillbaka. Det som skulle behövas är att de ansvariga tar sitt ansvar så det börjar fungera bättre. Det ansvariga? Jo, EU-kommissionen. Lite lustigt att det enda vettiga förslaget från EU-kommissionen är ett förslag som de själva redan har fått klubbat. Njae - regelverket finns ju redan. Det är ju beslutat och ska därmed införas/genomföras i resp. medlemsland. Att sedan några EU-länder valt att via "deaktivering" runda den påtvingade vapenlagstiftningen är ju däremot ett lokalt problem som i sammanhanget inte kommissionen i sig vare sig kan eller ska lastas för. Det nya stolleprovet är ju en helt annan femma........ /T