Publicerat December 9, 201510 yr Jag undrar om någon kan ge bra tips på vilken hagelammunition jag skall köpa och använda till gåsjakt. Det är på våtmark och jag behöver därför alternativhagel till bly. Geväret är ett Miroku 7000 game så jag skall/bör inte skjuta högeffektspatroner eller magnumladdningar. Vad finns det för bra patroner till denna uppgift i kaliber 12/70. Om ni kan nämna en handlare i Skåne som har er rekommendation i lager, eller kan ta hem blir jag riktigt glad. Annars tips på handlare i gränstrakterna till Skåne kan också vara intressant. Det är tacksamt om priset inte drar i väg, men det är inte alltid man kan få allt här i världen.
Publicerat December 9, 201510 yr Rio skall tillverka en vettigt sansad stålpatron, tillika Gamebore har några som inte är högeffektsammo, båda sorter borde finnas hos jakt och Friluftsgården i Dalby, Jakt&fritid i Nöbbelöv borde ha någon vettigt hemma, jag vet att de har en del roliga hagelpatroner i övrigt, tråkigt nog är det så få butiker som faktiskt lägger ut vad de har hemma. /Christian
Publicerat December 10, 201510 yr Lite lattjo är det att en del som aldrig skulle betala TV-licens , " För TV:n går ju utan licens " tar ett piss i missisippi-förbud på största allvar. Gåsen har ingen aning om det är bly eller stål och inte din Miroku heller , Men för att återgå till ammon , så hittar du en 30-32g patron som ligger i linje m CIP men med låt oss säga minst us:3 helst US:2 i stl så lär den göra jobbet okay.... Det finns ett mäkta populärt handladdnings recept i staterna , och grovt sett är det en 32g US:2 som gör 1375-1400 fps går bra i de flesta bössor och petar ner gäss i drivor , den kallas HG load ( Holy grail load ) / P
Publicerat December 10, 201510 yr Författare Kanske får slå en signal till Jakt & Fritid i Nöbbelöv och hör vad de har som kan passa. Har aldrig varit i den butiken så det kanske får bli en lite utflykt dit och rent allmänt spana in butiken.