Publicerat December 10, 201510 yr Hei. Jeg lurer på om det er noen her som kan fortelle meg hva dere som jakter villsvin på åte bruker som jakt lucka/ vak lucka som inte bråker eller kan låse seg ved lave temperaturer?! Vet at noen bruker plexiglass som man bare dytter til siden, mens andre har en lucka man åpner og fester enten i taket eller på veggen ved siden av. Hva er best? Mvh Rune
Publicerat December 10, 201510 yr Författare Takk for svar.... Selv om det ikke var det jeg lurte på! For ordens skyld driver jeg ikke med lönnmörda som du kaller det. Hvis noen andre har noe ordentlig og komme med takker jeg for det. Hvis det ikke kommer seriøse svar, så melder jeg meg ut av denne siden....
Publicerat December 10, 201510 yr Välkommen till forumet! Klart du kommer få svar och klart att du skall vara kvar;)! Vi hade plexi glas lucka som var fäst ovanför gluggen i gångjärn, snöre satt fast i luckan och löpte ovanför. Gris framme, dra i snöret och luckan drogs upp. Snöret sattes fast med en gummi kil som man har på segel båtar. ovanför gluggen så satt det dörr list/ isolering i gummi så att inte luckan small till i väggen..
Publicerat December 10, 201510 yr Författare Tjenare! Takk for det! det hørtes veldig bra ut. Har du kort på hvordan det så ut?
Publicerat December 10, 201510 yr Författare Vi hade plexi glas lucka som var fäst ovanför gluggen i gångjärn, snöre satt fast i luckan och löpte ovanför. Gris framme, dra i snöret och luckan drogs upp. Snöret sattes fast med en gummi kil som man har på segel båtar. ovanför gluggen så satt det dörr list/ isolering i gummi så att inte luckan small till i väggen.. Høres ut som at du også jakter gris på åtet
Publicerat December 10, 201510 yr Høres ut som at du også jakter gris på åtet När han vill göra körv.
Publicerat December 10, 201510 yr Köpte skjutbara aluminiumprofiler (typ uterum) hos den lokale glasmästaren som tillverkade måttbestälda.
Publicerat December 10, 201510 yr Köpte skjutbara aluminiumprofiler (typ uterum) hos den lokale glasmästaren som tillverkade måttbestälda. Köpte likande i plast hos glasmästaren. Två skivor plexiglas i en träram som löper omlott i dessa spårlister.