Publicerat November 18, 200619 yr Vad ska man ha för framförhållning på haren när man skjuter upp på har-momentet
Publicerat November 20, 200619 yr Teoretiskt: målhastigheten i m/s / projektilhastigheten X avståndet. Blir någonstans runt 2-3 dm. Lycka till med uppskjutningen!
Publicerat November 20, 200619 yr Författare Tack ska ni ha! Då verkar ju nosen på figuren bli ganska bra.
Publicerat November 22, 200619 yr Jag rekommenderar att hålla under hakan vid frambenen. Du behöver ha lite trängre borrning än vanligt runt 1/2 - 3/4 är bäst för att vara säker. Mina elever klarade inte med kvarts men med 3/4 blev det bara skrot av lappen.
Publicerat November 23, 200619 yr Om man har någon vänlig själ som ställer upp med vapen så är det inga problem.
Publicerat November 23, 200619 yr Får man välja trångborrning själv? Det beror nog på skjutbanan, där vi övade på så var det bara att ta ett av lånevapnen som erbjöds, och det fanns inga choker att välja mellan, men det gick bra ia llafall.
Publicerat November 23, 200619 yr Författare Ok. Vi får se hur det blir då. Jag tänkte åka till Huddinge jaktvårdsförening.