Publicerat December 14, 201510 yr Hej jag letar eftre någon som haft att göra med en vapensmed belägen i Hällefors. Börjels vapenverkstad. Det är så att jag äger en Ruger no1 som jag ska pipa om då kalibern inte passar min jakttyp, 300wm till 6,5x55 ska det bli med Lothar walter pipa i varmint profil. Smeden jag nämnt bor skapligt nära mig och vi har haft en diskution om bössan och jag har fått et bra pris på bytet! Men det är alltid intrssant att höra vad andra har för erfarenheter a samma smed. Tacksam för alla svar mvh.
Publicerat December 15, 201510 yr Har sett ett par customgevär hos lindesbergs vapenaffär som Börjels gjort. De var mycket fina! Har dock ingen aning om funktionen.. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat December 15, 201510 yr Författare Tack grabbar! Det var pecis vad jag ville höra!!! Så nu blir det en tur till Hällefors i mellandagarna. Sen ligger räven risigt till.
Publicerat December 26, 201510 yr Författare God jul till mig själv... Nu fick man äntligen tummen ur å ringde till Thomas Börjel. Pipa i 6.5x55 kommer förhoppninsvis innom 8 veckor. Å äntligen ska första riktiga custombygget bli av! Finns det någon här på forumet som har pysslat någe med Ruger 1 så mottager jag gärna kritik och information. Jag är även intresserad delar till no1 om någon har någe liggandes. God fortsättning.