Publicerat December 16, 201510 yr Jag är nyfiken på era erfarenheter gällande blaser mynningsbroms "Magna port". Jag funderar på att beställa en 9,3x57 pipa med semiprofil med denna broms.
Publicerat December 16, 201510 yr Provat semi pipa i 9,3x62. Snäll men en jäkla smäll. Men lär bli ännu snällare i 57an. Även 21grams orux i 62an var inte jävlig. Kan tänka mig att 15 grams Orux i 57an lär va som en 8x57!? S
Publicerat December 16, 201510 yr Använder en annan mynningsbroms till min R93:a i 9,3*62 och 18,5grams kulor (remington) och det funkar väldigt bra. Orkar inte bära på ljuddämpare när jag oftast går med hund så det är skit smidigt. 50cm pipa så det blir smutt med 1-6 swarre på. Har även ljuddämpare och använder det när jag vet att jag ska stå på pass,upplever att båda tar ner rekylen lika. Hörselkåpor är dock ett måste, men det är det alltid i min värld!
Publicerat December 16, 201510 yr Författare Kanske är 9,3x62 ett vettigare val? Primärt ska den användas till älg o gris på modesta håll.
Publicerat December 17, 201510 yr säger bara ljuddämpare kanske lite fulare men fn så mycket bättre, och i en 57a kan du ha kortare pipa än i 62an, så kapa vid 46,5 cm! och tänker du semi pipa så bryr du inte dig om den extra klumpigheten som en ljuddämpare har!
Publicerat December 17, 201510 yr Författare säger bara ljuddämpare kanske lite fulare men fn så mycket bättre, och i en 57a kan du ha kortare pipa än i 62an, så kapa vid 46,5 cm! och tänker du semi pipa så bryr du inte dig om den extra klumpigheten som en ljuddämpare har! Nja dämpare är jag inte förtjust i, skulle det dock bli aktuellt kommer pipan få fortsätta vara 58cm då jag inte är ett fan av arr handikappa mig mer än nödvändigt.