Publicerat December 19, 201510 yr Fick hem två fina mufflontroféer för bedömning idag! Första gången jag får bedöma mufflon i "skarpt läge", ska bli intressant! Tycker de är väldigt dekorativa i alla fall.
Publicerat December 19, 201510 yr Fina troféer som kommer att fylla sin plats på väggarna hos skyttarna.
Publicerat December 19, 201510 yr Riktigt fina! Ofta brukar spetsarna vara söndernötta på dom kapitala, men dom här såg hela ut.
Publicerat December 19, 201510 yr Författare Riktigt fina! Ofta brukar spetsarna vara söndernötta på dom kapitala, men dom här såg hela ut. Det större var lite murket på några ställen utmed hornslidan men som sagt, fina spetsar! Hade gärna haft båda två på väggen! Hägnet där de skjutits hade gjort en uppskattning av dem till brons och silver, ska bli omåttligt intressant att se vad jag kommer fram till!
Publicerat December 19, 201510 yr En kompis till mig missade guld med endast en poäng.....saknades ca 1,5cm av spetsarna....! [emoji6]
Publicerat December 19, 201510 yr Författare En kompis till mig missade guld med endast en poäng.....saknades ca 1,5cm av spetsarna....! [emoji6] Surt!
Publicerat December 19, 201510 yr En kompis till mig missade guld med endast en poäng.....saknades ca 1,5cm av spetsarna....! [emoji6] Plastic padding hade han inget hemma?
Publicerat December 19, 201510 yr Författare Plastic padding hade han inget hemma? Förutsätter en nära nog blind bedömningsman... Ja, ett rundligt arvode kan också fungera!
Publicerat December 19, 201510 yr Författare Var sköts de? Har inte tagit några uppgifter ännu men jag har bestämt för mig att det var Esstugan...
Publicerat December 20, 201510 yr Har inte tagit några uppgifter ännu men jag har bestämt för mig att det var Esstugan... Ok. Såg du den som Alexandra sköt nu sist? Störst i Sverige och jäkligt fin!
Publicerat December 20, 201510 yr Detta är en populär post. sagolikt fina. det är ett riktigt mäktigt vilt tycker jag. lite off topic men tycker dock det känns rätt värdelöst att få bedömt vilt man skjutit i hägn? såg topplistan på troféer skjutna 2014 i svensk jakt och majoriteten av toptroféerna både på dov och kron vart ju skjutet i hägn vilket gör det rätt pointless eller?