Publicerat December 21, 201510 yr Jag hade tänkt köpa choker från England men inser att jag har noll koll gällande näthandel och hur man hanterar saken med betalning, frakt, tull, moms etc så jag undrar om det är fler som vill beställa så en sambeställning kan göras. Givet mot en viss hanteringsersättning!
Publicerat December 21, 201510 yr Beställde därifrån bara att följa det instruktioner som står det är inget avancerat. England är fortfarande med i eu så ingen tullavgift.
Publicerat December 21, 201510 yr Jag som precis har beställt från teague. Det är enkelt att köpa från EU. Du använder bara ditt mastercard eller Visakort, ingen tull och du betalar engelsk moms eller landets moms som du beställer ifrån, alltså ingen svensk moms. Frakten lägger företaget på så det behöver du inte fundera på. Teague är superbra att ha och göra med dessutom snabb.
Publicerat December 21, 201510 yr Författare Ja det verkade enkelt till en början tills jag tydligen valt att låsa mitt eurocard mot köp utomlands. Jag får nog försöka få till något annat
Publicerat December 21, 201510 yr Ja det verkade enkelt till en början tills jag tydligen valt att låsa mitt eurocard mot köp utomlands. Jag får nog försöka få till något annat De flesta kort går att låsa upp via Internet banken. Tyvärr har Nordeas anala säkerhetskontroll gjort så att kortet bara är öppet för köp 30 min om man inte verifierar med backsidan. Mao blir köp på exv abebooks omöjliga samt att Nordea vissa säkerhetslösningar. Går oftast att lösa om man ringer butiken ifråga... /M
Publicerat December 22, 201510 yr På Swedbanks internerbank kan man skapa tillfälliga betalkort, ladda m avsedd summa o betala sen försvinner kortet. Man behöver inte riskera sina kortnummer på nätet.. Smutt! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 22, 201510 yr Författare Fixat bara att beställa nu då, frågan är om man ska ta extended eller portade? Blir det mycket skit bakåt med portade?
Publicerat December 22, 201510 yr Skippa portning, du har ingen nytta av den. Jag skjuter väldigt mycket och ibland rätt snabbt mellan första och andra men har aldrig upplevt ngn skillnad mellan portat och o-portat. Sen skitar det som sagt ned, skickar även tryckvåger åt sidorna vilket kan skapa obehag för folk som inte ser vart man skjuter men känner tryckvågen. Extended är helt okay dock, lättare att skruva i och ur.
Publicerat December 22, 201510 yr Fixat bara att beställa nu då, frågan är om man ska ta extended eller portade? Blir det mycket skit bakåt med portade? Extended defenitivt !! lätt att känna efter om choken släppt vilket dom gör vid intensivt skytte + at det skyddar mynningen , och som hippen säger skippa portat / P
Publicerat December 22, 201510 yr Jag som precis har beställt från teague. Det är enkelt att köpa från EU. Du använder bara ditt mastercard eller Visakort, ingen tull och du betalar engelsk moms eller landets moms som du beställer ifrån, alltså ingen svensk moms. Frakten lägger företaget på så det behöver du inte fundera på. Teague är superbra att ha och göra med dessutom snabb. Då har Teague tillstånd att exportera Vapendelar ?? Jag försökte köpa Briley / Fabarm tuber i England och det var nobben, / P
Publicerat December 22, 201510 yr Författare Satan vad dyrt det blev med choker till browningen och mirokun. Men det kostar att ligga på topp!
Publicerat December 22, 201510 yr Det är ju för att Säpo terroriststämplat dej Culot Den som inte är Säl eller skarvkramare går oftast säker / P
Publicerat December 24, 201510 yr Har beställt många gånger därifrån. En vecka så är de hemma. Extended ej portade rekommenderas.