Publicerat December 22, 201510 yr En fågel viskade att Fiocchi agenten ska ta in en 12/70 som heter JK6 , 38gram patronen ska nog ha just JK6B krut som görs av Eurenco Bofors för Fiocchis räkning, 34gram som även den heter Jk6 har MB32 krut om jag inte är felunderrättad, Vi får väl se om det ramlar ner några så vi får titta inuti och skjuta kronograf, Jag är hursom Glad att se en 38gram laddad 12/70 igen, för det har jag inte gjort sedan Stafffan Schullström drev Gyttorp.. Vad jag TROR är att dom är laddade med B&P Z2M förladdning som fyller ut ytterringen och inte har samma täta kärna som SuperG ifrån Gualandi har. stl 5 & 3 skulle de visst ta hem i början och då pratar vi 2,9 & 3,3mm / P
Publicerat December 22, 201510 yr Trevligt, annars har Winchester en 38 grams 4:a för "kråkjakten" som enligt många skall vara trevlig, de är troligen tillverkade i Europa, italien eller spanien. /Christian
Publicerat December 22, 201510 yr Hoppas de dyker upp i mina trakter, troligen inte men man kan alltid hoppas. Även NSI har en 38g 12/70, Super Caccia heter den och den är rätt potent
Publicerat December 22, 201510 yr Författare Trevligt, annars har Winchester en 38 grams 4:a för "kråkjakten" som enligt många skall vara trevlig, de är troligen tillverkade i Europa, italien eller spanien. /Christian Ja nu måste jag erkänna att jag inte botaniserat så mycket efter jakthagel ammo hos vapenhandlarna de senaste 12 åren då jag laddat all min jakthagel själv Jag skulle vilja se några 38grammare ifrån insidan och se vad dom lagt i dom , Men man hör väldigt lite om just 38 grammare, desto mer om de onödiga 42-43grammarna / P
Publicerat December 22, 201510 yr När jag skjutit några ur asken skickar jag någon till dig. Christian Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 23, 201510 yr Även jag har Winchester Special Crow 38g us6 och jag är i stort sett säker på att det finns några NSI super caccia 38g us4 i mina gömmor. Pm:a din adress så kan även jag skicka några för dissektion
Publicerat December 23, 201510 yr http://www.torsbohandels.com/artikel/Gamebore-Grouse-Extreme-38g-Bly-US-2-_-Pris-vid-1000st
Publicerat December 23, 201510 yr Författare http://www.torsbohandels.com/artikel/Gamebore-Grouse-Extreme-38g-Bly-US-2-_-Pris-vid-1000st Det var fanimej billigare än Lök och fan vilka hårdskjutna Ripor ( Grouse) dom måste ha i England !!! 38g US:2 / P
Publicerat December 23, 201510 yr Författare När jag skjutit några ur asken skickar jag någon till dig. Christian Skickat från min iPhone med Tapatalk Köper du fortfarande skott Vectan A1SP Batch : 2015 levererar kan jag lova / P
Publicerat December 23, 201510 yr Nja dessa var en gåva till mig, men ja visst, jag laddar inte stål eller alternativ hagel, än. Christian Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Januari 19, 201610 yr Författare Jag fick via en forumist lite Fiocchi plugg för test och dissikering med anrika namn som JK6 38 , JK6 34 men ävenEn kallad traditional ( fiber förl) och en 32gMen om vi börjar m JK6 38 så hittar vi en postgul T4 hylsa av den nya EVO typen med plastpropp , sen när jag splittade denSå var jag mest nyfiken på krutet, och det SER fanimej ut som JK6B vilket dom även säger att den ska. ( tillverkas JK6 av Eurenco Bofors i Sverige ) till skillnad mot lillasyster JK6 34 som innnehåller MG2 om jag inte har fel, men jag radar upp innehållet nedan , bilder kommer senare . patronen saluförs som " Longrange HP " vilket valet av förladdning och de osnygga haglen talar emot, men vår gode WT har ju bevisat att knöliga hagel kan ta ner gäss på jävligt långa håll Hylsa Fiocchi 12/70 T4 gul m blå texten JK6 38 (3) 12/70 1050 barTändhatt 616Krut JK6B 1,846 ( 1,85)Förladdning Z2M15Hagel IT:3 ( 3,3) 37,6g jämna i storlek men lite konstiga i formen ( maskingjorda ? ) med en del flata ytor .Totalhöjd : 57,8 mm med ett rejält djup 6- stukEfter lite googling så hittar jag att den ska göra 400ms V2,5 ( 415 V 0,75) och ha 850 bar
Publicerat Februari 6, 201610 yr Författare Jag fick även idag på banan lite test plugg Fiocchi övningstål 24-28g av en ung lovade sportingskytt Som gästat Tännis på jobbet , Fiocchi stål 7,5 biter ut till 50+ visade lasermätaren lite senare / P
Publicerat Maj 9, 201610 yr Författare Var och sköt lite av dessa poletter på papper, JK6 38 :3 dom är det åka i , för mycket för mig och dom gick inte bra i min Fabarm Xlr5 med 5/10 choke , nu var det förvisso 3:or men jag tyckte patronen var i obalans då hylsorna hamnade 4 meter bort. Jk6 34 :5 var åxå stökiga och inget min bössa gillade , 32HP :6 trodde jag mer på men dom slog åxå isär Likaså 32:5 traditional med fiberförladdning men där var det mer i sin ordning och vad man väntade sig . Fiocchi använder Z2M förladdning från B&P och dom håller förvisso ner trycket men öppnar svärmen mer än tex SuperG Jag laddar själv 38 med äldre jk6 krut fr Bofors men inte 1,85x38g , jag laddade max 1,80 x38 Gyttorp laddade mindre än så 1.72-1,78 x38 beroende på Loternas progresivitet . /P /P
Publicerat Maj 10, 201610 yr Om du skulle prova på nytt med mindre chokning? Tror du att det skulle ge bättre träffbild? /C
Publicerat Maj 10, 201610 yr Författare Om du skulle prova på nytt med mindre chokning? Tror du att det skulle ge bättre träffbild? /C Långa fina choker i Fabarm ( 116mm ) skjuter bra med det mesta normalt, fanns ingen kärna att tala om och komponenterna är välkända, jag ska köra dom i kronograf senare för att se om farten matchar rekylen, isf har vi nog boven där . Jk6 38 var i klass med Hypersteel i rekyl och det finns ju dom som går igång på sånt dock gör inte jag det. / P
Publicerat Maj 10, 201610 yr Jag har fortfarande en temp lagning i en tand, då jag sumpade den lagningen efter att ha skjutit typ 2 askar med hypersteel. Det är ingen snäll puppa. /C
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.