Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

köpa en winchester sioux 30-30 Winchester och Winchester 94

Featured Replies

Publicerat

Hej

Jag överväger att köpa en Winchester Sioux 30-30, vapnet är begagnat och kostar 4500 hos en handlare, vilket jag tycker är mycket. Vapnet har mkt guld på sig och jag undrar hurdant det blir efter skjutit med vapnet, kommer det guldiga bli helt förstört (även om man vårdar vapnet nogrannt). Någon som har erfarenheter av guldfärgade vapen? Är det svårvårdat att hålla det "guldiga fint"?

Publicerat

Visst är väl det där någon av deras jubileumsmodeller som egentligen mest är till för att vara vackra och kanske inte så mycket gjorda för att släpas runt i skogen?

Personligen skulle jag ha valt en "standardmodell" istället om jag skulle haft en slik bygel på köplistan, men det är ju jag det.

Publicerat

Någon som har erfarenheter av guldfärgade vapen?

Jag har inte ägt ett..... Men jag har sett en del av de där "minnesmodellerna" i mina dar.....

Är det svårvårdat att hålla det "guldiga fint"?

Egentligen inte.... Men det är tunnt som fan folierat så räkna inte med att det tåler speciellt mycket nötning eller slitage. 

Personligen tycker jag de bössorna är fula som stryk nya och när det börjar lysa igenom gråmetall i folien blir det liksom inte direkt bättre.

/T

Publicerat

Att köpa någon av dessa oräkneliga "minnesmodeller" är den sämsta investering du kan göra för dina pengar.

Publicerat
  • Författare

tackar för svar, jag har tagit beslutet att inte köpa en "minnesmodell". Jag köper dock troligen en winchester 94 standard, har hittat en begagnad för 2200 och ytterligare en begagnad för 2900 kr med kikarsikte (märke Tascho, o ja, jag har läst omdömmena om den tillverkaren) Jag lutar också att köpa en Remington 700 samt en 870 när jag ändå är igång, de verkar ha bra kvalite, om än ganska dyra och svårt att hitta begagnade till ok priser. De verkar finnas i en mängd utföranden vilket är förvirrande för en ny blivande vapenägare

Publicerat

Hade skippat båda Remingtonmodellerna om du är ny.

700 är tämligen ojämn kvalitetsmässigt.

870 fungerar förvisso, men Winchester 1300 är betydligt trevligare.

Publicerat

870 fungerar förvisso

Det är nog just detta som gjort att secret service valt att förse presidentens bil "The Beast" med 870 pumpar i dörrarna;)

/Mike

Publicerat

Det är nog just detta som gjort att secret service valt att förse presidentens bil "The Beast" med 870 pumpar i dörrarna;)

/Mike

Det var med ångest i hjärtat de var tvungna att installera möget när 1300 slutat tillverkas. ;)

Publicerat

Jag personligen hade hoppat av 94 träsket framförallt minnesmodellerna.

Rem 700 finns det oändliga tillbehör till om man vill pimpa bössor, men det kostar och snart har man pungat ut mer pengar än vad man tänkt.

Leta efter en äldre tikka eller sako, de skjuter oftast förbaskat bra. Jag hade turen att få tag i en Tikka m55 genom en väns räkning och den skjuter läskigt bra!

Mvh Johan

Publicerat

"Remington" och "kvalitet" är ord som man bara kan ha i samma mening om man mellan dem skriver "är i total avsaknad av".

T