Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Var köper man laminat till gevärskolv?

Featured Replies

Publicerat

Har letat efter någon som säljer kolvträ i laminat i Sverige men sedan Boberg slutat så verkar det tomt på marknaden. Finns det någonstans man kan få tag i blanks förutom Boyds over there?

Publicerat

Laminat blanks finns ju att köpa lite överallt ute i Europa. Jag köpte själv en del blanks från Finland via den här firman. Nu är ju det här säkert 5-6år sedan, men dom skickar helt säkert fortfarande till Sverige.

http://cwp.fi/en/hunting-and-sports-laminated-blanks

Riktigt bra att ha och göra med :)

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Tackar! Hur gjorde du för att få kontakt? Skrev du till dem eller? Sist jag var i de där trakterna så vallfärdade man från hela byn för att få se en äkta svensk. Farfar till han jag följde med hade sitt krigsvapen stående i hallen och det var ristat skåror i kolven, fick veta att det inte var antalet älgar han skjutit som var inristat där. Kanske har blivit lite mera civiliserat men de brukar inte kunna vare sig engelska eller svenska.

Publicerat
  • Författare

Skickat en förfrågan på min knaggliga engelska. Hoppas de svarar.

Publicerat
  • Författare

Fick svar från Finland i går men 120 till 250 euro för en bit som är helt osågad, man får själv ta bort ojämnheter och skavanker från ämnet. Får bli en bit från boyds istället då en kostar 60 dollar. Hade förhoppning att det var billigare från Finland och förstår inte den enorma prisskillnaden, Blir två kolvämnen från Boyds för ett från Finland.

Publicerat

Köpa en 1m kerto balk då?

Publicerat
  • Författare

Lite för grova laminatskivor i den men annars ett prisvärt alternativ för 250kr st. Nej det får bli boyds som får leverera. Så stor skillnad kan det inte vara på finsk och amerikansk björk att det motiverar dubbla priset och samma fraktkostnad.

Publicerat
  • Författare

Räknat lite och kommit fram till att jag får ut två ämnen från ett råämne. Det gör att priset blir samma med frakt och tullkostnader.