Publicerat December 31, 201510 yr Är uppvuxen med traditionen att inte jaga på nyårsdagen(gäller även juldagen). Gubbarna säger att dessa dagar ska det vara lugnt i skogen. Har inga problem med detta utan tvärt om tycker det är en vettig tanke. Hur gör ni andra? Fler som går efter detta? Gott nytt år och skit jakt
Publicerat December 31, 201510 yr Detta är en populär post. Tillåter vädret är jakt en självklarhet. Bara för att gubbarna är bakis betyder det inte att man ska sitta hemma och glo. Skitjakt......
Publicerat December 31, 201510 yr Är det skapligt före på backen så stryks kopplet. Likt ken1 så tycker jag inte fyllorna ska få förstöra en god jaktdag för andra
Publicerat December 31, 201510 yr Författare Nja det dricks nog inte så många droppar av dom gubbarna vill jag lova. Är nog värre med mig själv Men ska tydligen vara något sen förr.
Publicerat December 31, 201510 yr Detta är en populär post. Vilketsom så släpper jag iaf oavsett tradition för andra. Jag låter djuren vila alla dagar jag inte är i skogen. Tror iaf mina rävar skiter högaktningsfullt om de är nyårsdagen eller dagen efter det för till helgen jobbar jag igen! :/
Publicerat December 31, 201510 yr Detta är en populär post. Uppvuxen med att man låter viltet vila juldagen, dock inte nyårsdagen. Skulle kännas fel för mig att jaga juldagen även om jag inte kan förklara det rent logiskt.
Publicerat December 31, 201510 yr Finns ingen dag under jakttid som det är "förbjudet" att jaga. Juldag eller eller nyårsdag.
Publicerat Januari 1, 201610 yr Är också skolad med att det skall vara lugnt nyårsdagen. Som råjägare blev det ju lite naturligt förr då sista dagen var nyårsafton men på senare år har det ju hänt en hel del, januarijakt på rå och grisarna har kommit med i bilden. Är nog lite som man själv känner i dagsläget men den gamla stammen var hårda med jaktförbud på nyårsdagen hos oss. Jaga på ni som orkar :-)
Publicerat Januari 1, 201610 yr jag jagar självklart alla dagar som ja är ledig under jaktsäsong, sen må det vara julafton eller bröllopsdag!
Publicerat Januari 1, 201610 yr Tycker inte att det är dagen i sig som spelar någon roll. Är väl ett jättefint sätt att börja nya året på, om förutsättningarna är de rätta.
Publicerat Januari 1, 201610 yr Jag är ju kompis med några rådjur, så jag vet att de inte kan almenackan . Hur det är med grisarna vet jag inte, men det sägs ju att de är kloka .
Publicerat Januari 1, 201610 yr Juldagen är väl normalt sett jaktfri. Nyårsdagen,för den som orkar upp så......
Publicerat Januari 1, 201610 yr Juldagen ska det vara lugnt i skogen!! Viltet behöver också lite julledigt... För mig gäller även julafton som jaktfri dag...Men här vet jag att det finns många olika traditioner. Vad gäller nyårsdagen, så är jag uppvuxen med att går det dåligt på nyårsdagen.....så går det dåligt resten av året!!