Publicerat December 31, 201510 yr Detta är en populär post. Jaha då va man igång igen! Har fått ett läge att köpa en 525a till junior, ska diskutera detta på lördag :-)
Publicerat Januari 1, 201610 yr Bra där, klart juniorerna ska ha vettiga prylar :-) tapatalk på Xperia
Publicerat Januari 1, 201610 yr Författare Hur gammal är din junior? Han fyllde precis 13 och började skjuta hagel för 2år sen.
Publicerat Januari 1, 201610 yr Vad roligt. Min son är 11år. Han läser jägarexamen nu, har skjutit 22a i tre år. Han har inte riktigt växt i min Browning 525a, den är för tung så han trycker fram höften så väldeliga. Jag köpte en halvautomat en Girsan MC 312. Den är väldigt lätt samtidigt som faktiskt rekylen är helt hanterbar även för en 11-åring. Men visst har han ett väldigt gott öga till min Browning. Så jag får väl hålla i den eller förhandla fram en egen till han vid godkända gymnasiebetyg när den dagen kommer.
Publicerat Januari 1, 201610 yr Fint där. Sonen sköt med en gammal Winchester 101:a från 70-talet tills den började ge upp. Var någon skeet-skytt som tryckt ett antal 100 k skott genom den så den var glapp och välanvänd. När han tog jägarexamen och kunde söka på eget vapen så hittade jag en nyare Winchester 101 XTR som var obetydligt skjuten. Sonen bosktavligen älskar den bössan. Skjuter grymt bra med den och bryr sig inte att trät inte är hög grad. Hoppas det blir ett bra och lyckat köp till junioren.
Publicerat Januari 2, 201610 yr Författare Kollade in 525an idag och............ Jag vet inte? Det är Adj kolv på den och det med följer lite choker. Han vill ha 15000kr för den men den va inte mint direkt. En ny ligger på 18900kr
Publicerat Januari 2, 201610 yr Då tror jag du ska ha is i magen.. de har väl tryckt ut en hel del slika, torde gå att hitta vettigare alternativ om du är tveksam på skicket.
Publicerat Januari 4, 201610 yr Låter dyrt tycker jag. Jag betalade runt 9 000 kr för den knappt använda 101:an och då vart det från en handlare (som förövrigt inte ville pruta utan mumlade något om att leva också...så han fick leva... ).
Publicerat Februari 5, 201610 yr Författare Detta är en populär post. I dagarna lämnas en ansökan in på en 725 sporter med 30 tums pipor och ds choker ( vad det nu är) 325an går i arv till Dennis, susanne fortsätter att dunka duvor med sin GTI och jag börjar om med 725an. Det får svida i plånboken ett tag men såg ingen annan klok lösning.
Publicerat Februari 5, 201610 yr Hojta till om du tänker köpa nya choker till 725an. Jag står fortfarande och väljer... Kanske sambeställa? Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Publicerat Februari 6, 201610 yr Är du HELT säker på att du får behålla 725:an? Hanterade en game modell här om dagen.. rejält jävla mysig! Men känslan var rejält annorlunda från min och din 325:a..
Publicerat Februari 6, 201610 yr I dagarna lämnas en ansökan in på en 725 sporter med 30 tums pipor och ds choker ( vad det nu är) 325an går i arv till Dennis, susanne fortsätter att dunka duvor med sin GTI och jag börjar om med 725an. Det får svida i plånboken ett tag men såg ingen annan klok lösning. DS / Typ Briley X2 med en rätt sofistikerad tätning i bakkant, troligen jävligt bra skit ! /P