Publicerat Januari 1, 201610 yr Nu har trafikeftersöksäsongen vart igång ett tag och det verkar vara mycket hos oss iår, tredje viltolyckan på älg nu mellan november och nyår. Nu den senaste var riktigt irriterande. En påkörd älg som tagit lega efter 200 meter men gick undan hela tiden och eftersom det var mittinatten skulle jag fortsätta dagen efter. Skidor på och älgen var inom en km från där jag lämnade han dagen innan. Men han gick undan hela tiden och i det värsta tänkbara land som finns i Sverige nästan så nån skoter var bara glömma. Åkte uppför ett berg och sen ner igen med älgen precis lagom utom synhåll. I dryga fyra kilometer lekte vi katt och råtta där han sprang ifrån mig och la sig och så fort jag närma mig så pep han iväg. 4-5 legor var det på den sträckan. Till slut sprang han över älven och jag våga inte följa efter över isen. Kontaktade han som var markägare och oxå duktig jägare och han for dit dagen efter men den påkörda älgen hade sprungit ihop med en grupp andra älgar och där går det inte se vem som gått vars. Får hoppas att älgen klarar sig ändå, något mer går inte göra.
Publicerat Januari 2, 201610 yr Du har ju gort vad du kunnat vet att det är frustrerande när man inte får ett avslut på¨eftersöket,, Har du nån misstanke på vad för skada eventuellt älgen har ?
Publicerat Januari 7, 201610 yr Författare Nån form av huvudskada och ett brutet eller väldigt blåslaget framben!