Publicerat Januari 4, 201610 yr Detta är en populär post. Länge sedan man posta något Är ju för jäkla tråkigt att skriva om alla motgångar Det är mycket lättare att skriva av sig när man har lite medvind Jagade några såtar hemma igår.Vi skulle bara ta en liten sista såte, givetvis så påskjuts en kronkalv Är där med laikan efter 30min pratar med skytten och kollar skp. Kalven skjuten lite snett framifrån, hittar blod och maginehåll. Börjar spåra, lite blod med jämna mellanrum. Passerar en grusväg efter 200m nu går kalven själv, efter ytterligare 200m går kalven upp. Jag släpper, hinner se att ett bakben hänger. Går förbi en skytt men han ser bara hunden, 200m senare blir det stopp. Står fast i en gammal åkerskant med sly. Jag kommer in på ståndet men svårt att få läge, försöker på halsen men ingen verkan Till slut går laikan undan så får på en smäll i kroppen och kalven går ner. Går fram och avfångar Skottet hade rispat upp buken och ut i ett bakben, stod förmodligen jävligt snett