Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Undersställ

Featured Replies

Publicerat

Någon som har förslag på bra underställ som ska klara många minusgrader de gånger man ska stå på pass?

Publicerat

Har ett i ullfrote, satan det kan jag inte använda om det inte är kallare än -10 för det är riktigt riktigt varmt.

Publicerat

Nu står jag sällan som passkytt;) men gillar mina houdini flecee power tights om det är riktigt kallt.

Annars kör jag med ull under ställ ifrån olika märken och olika "tjockleckar" beroende på temperaturerna

Publicerat

Är det riktigt kallt brukar jag köra med ett primaloft-mellanlager och tycker det funkar rätt bra.

Typ som detta:

http://www.fishline.se/patagonia-nano-puff-byxor/product_details.php/products_id/2725/

Har även kommit på det inte är mycket som slår en rejäl dunparkas när man står på vinterpass. Kostar lite men ack så skönt att slippa frysa! :-)

Publicerat

Jag har skaffat ett Devold Duo-active i vinter och det använder jag hela tiden. Vad gäller dun så visst är det varmt. Men jag får problem med skyttet om jag har för tjockt på axeln. Och en teleskoperande kolv skulle ju göra mig till terrorist...

Publicerat

Jag har skaffat ett Devold Duo-active i vinter och det använder jag hela tiden. Vad gäller dun så visst är det varmt. Men jag får problem med skyttet om jag har för tjockt på axeln. Och en teleskoperande kolv skulle ju göra mig till terrorist...

Jag tycker det funkar rätt bra med dunjackor då det är så mycket luft i dem att det komprimeras vid anläggningen. Upplever även att motoriken blir bättre när jag inte fryser häcken av mig samt att jag blir smidigare då jag inte behöver så mycket under som begränsar rörligheten.
Publicerat

Ullfrottes tjockaste är bra även om de har passform för betongarsel. Har en tendens att alltid gå sönder i grenen (även om temperaturen oftast borde medföra max 3-5 cm)

Publicerat

Eljacka är the shit. Måste vara ultimat om man går med hund och sedan står stilla en såt. Av m värme, på med värme.

• 2 weeks later...
Publicerat

Har inte läst alla svar men -

Ha ett tunt "allround"ställ i ull underst som du kan ha alltid. Värmer även när det blir blött (det gör inte bomull tex) när du rör på dig till o från pass tex. Sedan har du ett par ullfrotte som du kan ha utanpå detta när det blir kallt som F*n.  Även fleece värmer ju bra men är inte så trevligt om de börjar brinna. Men det kanske inte är din största rädsla ute i skogen :) Som sagt ullfrotte är nummer 1 enligt mig men fleeceställ i olika blandningar är också kanon.

Man kan gå på innehållsförteckningen där det står hur stor andel ull och annat samt passform om man inte vill köpa märkesställ. Ganska många butiker som har egna märken som är helt ok vissa produkter så där kan man spara en femma. Annars är det väl rea på sånt just nu så fynda på!