Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kolvbyte 8x57js

Featured Replies

Publicerat

har tyvär kommit fram till att min gamla tro tjänare är på tok för tung för mig nu mer att konka omkring på och sätta säkra skott med. Och i och med att de är pappas gamla bössa så känns de dumt att sälja iväg den. Så jag undrar om man kan köpa en smidigare kolv och sätta på den eller om man kan kapa framstocken några cm på varje sida och på så vis få ned vikten en del? Alla förlsag motages tacksamt ^^ Med vänlig hälsning Love

Publicerat

Vad är det för bössa?

Publicerat
  • Författare

en gammal Husqvarna med mausermekanism model 98 och fullstockad (tror jag de kallas för) den har iaf en grabbnäve till framstock :P

Publicerat

Du tappar inte så vansinnigt mycket vikt på att ta bort trä.Passar kolven för övrigt? Passar den dåligt känns den tyngre än vad den är.

Har du tung optik på (ståltub)?. 

Menar du att det är en helstock? Dvs framstocken går ända fram tll mynningen.

Publicerat
  • Författare

okej då vet jag^^ nej det är aluminium tub och fäste :) de sitter en Swift 3-9x40 på den så särskilt stor är den inte... (tänkte ändå byta till öppna riktmedel alt köpa en liten 20 å sätta på,n) nej det är ingen helstock utan jag menar att det är fullhand utfyllnad för min del (å jag har stora händer) stockningen känns i överlag bra skulle jag säga^^ ingen lång körare i bänk kanske men väl i jaktliga samanhang så faller den perfekt till axeln^^ men då är väll knappast dem höriga krigstids bössorna utformade för bänkskytte heller? ;)