Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pingla på drivande hund?

Featured Replies

Publicerat

Min hund driver med dålig skallgivning. Kommer hon för långt bak skäller hon inte med när hon kommer ifatt kommer skallet igen. Jag har fått för mig att det gör att drevdjuren inte buktar då dom inte har koll på hunden. Skulle en pingla i halsbandet kunna få djuren att bukta bättre då de hör var hunden är hela tiden?

Publicerat

risken är att hunden blir trött av pinglan. den kommer bli väldigt störd av ljudet och förmodligen bli mycket tröttare än vanligt ;)

Publicerat

Vad är det för hund, håller med ovanstående ich tycker inte att det är en bra ide.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Publicerat

Pingla har man på stötande hundar, inte drivande

Är det unghund ?

Publicerat

Förvisso en stöthundsras men ändå med ett drivande beteende... Hade pingla på en springer spaniel som tokvägrade att skälla men utrustade den med en såndär förträfflig ( :) ) "vargpingla" som länsstyrelsen trodde skulle skrämma bort vargar. Sannolikt den enda nytta denna pingla gjorde var att förvarna passkyttarna om "drevets" ankomst och avsluten blev mycket bättre för hunden varje gång den hade djur på benen. Man hörde tydligt skillnaden mellan sök och "drev", vid drev gick pinglan på steroider men jag upptäckte aldrig att den på något vi störde eller generade hunden det allra minsta.

Publicerat

Testa kan mycket väl fungera! Finns ju ingen riktig nackdel vad jag kan förstå! En i mitt jaktlag har en basset fov nånting som gjorde likadant! Det funkade! Och Nu behöver han knappt använda pinglan längre. Då han blivit tätare i skallet!

Publicerat
  • Författare

Rasen är inte den på bilden utan en ADB som är två år. Får se hur jag gör.

Publicerat

Har själv tänk tanken till en drever med dålig skallgivning. Det är en mycket billig åtgärd att pröva då man har en hund med dålig skallgivning. Om man genom pinglan får lugnare drev på främst rådjur så har hunden en chans att komma i gång.